Telefonul mobil inca nu este „The next big thing” in advertising

Apropo.ro / 25.02.2010, 19:55
Azi a avut loc Mobile Advertising Congress, cel mai important eveniment din Europa Centrala si de Est, dedicat publicitatii pe telefonul mobil.

Congresul a avut loc la Hotel Intercontinental si a reunit opt
speakeri de talie internationala, dar si specialisti in marketing
si advertising.

Tema congresului a reprezentat-o cresterea pietei de
Mobile Advertising si a prezentat cateva directii
in care aceasta ar putea evolua.

Steve Griffiths, Managing Director iconmobile
UK, indeamna companiile sa-si dezvolte aplicatiile pentru mobil
initial in directia de utilitate, iar apoi sa introduca mesaje
promotionale sau alte instrumente de marketing.

Au fost prezentate cateva campanii foarte reusite de mobile
advertising, realizate in Marea Britanie, SUA sau chiar Australia,
in special prin aplicatii pentru smart-phones si iPhone.

O alta tema care a generat foarte multe
discutii
a fost cea legata de GeoLocalizarea
utilizatorilor de telefoane mobile. Atat Eugene Zubakov,
Chief Business Development Officer al Bercut Russia, cat si Cheif
Marketing Officer-ul de la Vodafone, Marco Kind au
adus in discutie trimiterea catre utilizatori a unor mesaje
promotionale (prin SMS/MMS) atunci cand acestia trec printr-o
anumita locatie.

In partea a 2-a a congresului, Roberto Lazarov,
CEO Supermobil, a explicat de ce e important ca toate companiile sa
aiba si un site special pentru mobil. Lazarov spune ca prin acest
lucru, se deschide inca „o fereastra” pentru clienti de a intra in
contact cu produsele si serviciile companiei respective.

Concluzia evenimentului a fost ca telefonul
mobil inca nu este „The next big thing”, asa cum a spus si
Matt Ross, Head of Creative Tribal DDB.

La finalul evenimentului, a avut loc si un
concurs
, in care patru specialisti de top din industria de
marcom vor avea cate cinci minute pentru a prezenta o idee
inovativa de promovare a unui brand (comercial sau non-comercial)
pe telefonul mobil.

Castigatorul a fost Adrian Preda, Creating
Director Tempo Advertising, care a prezentat o aplicatie pentru
smart-phones, numita iPee, in care utilizatorul putea sa vada pe
harta Bucuresti-ului cele mai apropiate toalete publice