Tezaurul Citroen

Apropo.ro / 22.01.2002, 11:41
Tezaurul Citroen
Firma Citroen si-a regrupat colectia de automobile si arhiva de documente intr-o singura locatie. Noi va oferim ocazia unica de a vizita tezaurul Citroen. La 28 noiembrie 2001 a fost inaugurat, in Aulnay-sous-Bois, Le Conservatoire, edificiul ce gazduieste colectia tuturor modelelor

Firma Citroen si-a regrupat colectia de automobile si arhiva de documente intr-o singura locatie. Noi va oferim ocazia unica de a vizita tezaurul Citroen.

La 28 noiembrie 2001 a fost inaugurat, in Aulnay-sous-Bois, Le Conservatoire, edificiul ce gazduieste colectia tuturor modelelor produse incepand cu 1919 de firma Citroen. Pe langa 300 de vehicule Conservatorul contine o vasta arhiva de documente (1400 m) si obiecte ce reflecta istoria firmei. Activitatea sa difera fundamental de cea a unui muzeu dat fiind faptul ca nu este deschis publicului. Exemplarele existente vor putea fi expuse cu diverse ocazii la manifestari organizate pretutindeni in lume.

Pentru pastrarea acestor valori istorice si promovarea imaginii firmei, Citroen a fondat o asociatie ce va avea sediul la Paris si va coordona intreaga activitate a Conservatorului. Colectia este impartita in patru departamente: modele de serie (1919-2001), prototipuri si concepte, automobile destinate competitiilor, arhiva de documente si obiecte. Din cei 6500 mp ai cladirii ce adaposteste Conservatorul (construita in perioada martie-noiembrie 2000) 5000 mp sunt alocati stocarii vehiculelor, 1000 mp sunt spatii destinate intretinerii si restaurarii iar 500 mp adapostesc arhiva.

Prima sectiune, care regrupeaza modelele de serie, este cea mai vasta, reunind modele precum Tip A, Tip B, Tip C, 2 CV, Traction Avant, ID, DS, Ami, Dyane, Mehari, SM prezente intr-o larga varietate de versiuni. Pana in prezent vehiculele erau stocate in diverse locatii care cu timpul devenisera neincapatoare. A doua sectiune reuneste studii de stil, modele, concepte si prototipuri. Modelele au fost realizate pentru a fi studiate in tunelul aerodinamic inca din perioada interbelica. Prototipurile, prin natura lor niste unicate, sunt o marturie a creativitatii firmei.

Sectiunea dedicata automobilelor de competitie gazduieste vehiculele preparate pentru expeditii, raliuri, raiduri, aici fiind prezente vehiculele cu senile ale anilor ’20 care au traversat Sahara, ID-ul invingator in Raliul Monte Carlo in ’59, precum si ZX-ul Rallye Raids ce s-a impus de cinci ori in Raliul Paris-Dakar. Arhiva este compusa din desene, schite, planuri si ilustratii, registre, date industriale, economice si sociale, reclame, documentatii, brosuri, manuale de reparatii. Se estimeaza ca activitatea de clasificare a acestor documente va dura doi ani.

Desenele celebrului Bertoni reflecta cu claritate cultul firmei Citroen pentru designul si aerodinamica automobilelor. Nu mai putin importanta este colectia de obiecte contemporane: afise, machete, fotografii, filme si carti dedicate lui Andre Citroen si marcii fondate de el. In paralel cu constructia Conservatorului, Citroen a demarat un amplu proces de restaurare a stravechilor cladiri ce adapostesc show-room-urile europene ale firmei, cel mai important, „Citroen-Hippo”, situat in Paris pe Champs-Elysees 42, urmand a gazdui modele de ieri, de azi dar si de maine.

Ca un rezultat al initiativei de creare a Conservatorului, acesta permite celor implicati in prezent in activitatea firmei sa pastreze traditia instaurata in cele peste opt decenii de existenta a marcii Citroen.
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: