TOP 10: Masinile-esec ale deceniului trecut

De: Marian Andrei / 06.05.2011, 12:43
TOP 10: Masinile-esec ale deceniului trecut
La fel ca in cazul unei femei, o masina poate fi placuta sau, din contra, antipatica, fara vreun motiv special. Exista multe cazuri in care producatorii au trebuit sa opreasca productia sau sa modifice radical un model, din cauza insuccesului pe piata auto.

Sunt multe aspectele pe care le iau in considerare cei carora
prefera (sau din contra, nu indragesc) o masina sau alta: „curbele”
caroseriei
, cat de „focoasa” este, cat
de bine te simti in ea
(la volan, nu ma intelegeti gresit!),
cat de „econoama” este, ceea ce face ca impresiile sa fie foarte
diferite. Cu toate acestea, exista modele care au dat chix
pe toate planurile
, astfel incat producatorii au
fost nevoiti sa le scoata din fabricatie
sau sa faca
modificari majore pentru a le putea vinde.

Va prezentam cateva esecuri rasunatoare din domeniul auto –
modele lansate in perioada 2000-2010 – si care nu au reusit sa
convinga publicul de calitatile lor.

10. Ford Thunderbird (an lansare: 2002)

Cabrioletul, destinat pietei nord-americane, s-a dorit o
reinviere a modelului omonim, care a facut furori prin anii ’50, la
americani. Oficialii Ford au dorit sa comercializeze noul
Thunderbird intr-un numar de 25.000 de exemplare pe an, pretul de
pornire fiind de 40.000 USD. Dupa un inceput care parea promitator,
cei de la Ford si-au dat seama ca publicul s-a schimbat foarte
mult, intr-o jumatate de secol de la Thunderbird-ul original, iar
pretul masinii a fost considerat de catre public mult prea
mare
pentru ceea ce oferea. In 2004, la doar 2 ani de la
lansarea sa, Thunderbird a inregistrat vanzari sub jumatate din
targetul initial, asa incat in 2005 oficialii au decis sa stopeze
productia acestei masini neprofitabile.

Ford Thunderbird

Dupa jumatate de secol,
Thunderbird nu mai este asa de apreciat ca predecesorul
sau

9. Honda Element (an lansare: 2003)

Element s-a dorit a fi un crossover accesibil,
destinat in principal tinerilor. La inceput, pretul care se situa
intre 16.000 si 20.000 USD, precum si caracterul practic foarte bun
al masinii au fost considerate atuuri suficiente. Cu toate acestea,
modelul nu a reusit sa convinga asa de multi clienti cum sperau
japonezii, caracterul relativ rustic al masinii
(gandit pentru activitatile in aer liber si cu materiale interioare
foarte usor de curatat) si aspectul mult prea
basic
fiind principalele critici aduse modelului Honda
Element. Japonezii se pot cosola ca modelul a primit, totusi, un
premiu, in 2007: Dog Car of the Year (masina
pentru caini a anului)…

Honda Element

The Dog Car of the Year
2007?!!

8. Dodge Caliber (an lansare: 2007)

Designul lui Dodge Caliber incerca sa imbine mai multe
caracteristici ale modelelor Dodge, insa a reusit sa fie doar
discutabil pentru majoritatea publicului. Un mare minus al masinii
a tinut de calitatea materialelor si asamblarii,
Caliber fiind criticat aspru mai ales in Europa, unde a fost
importat la un moment dat. Totusi, preturile mici i-au asigurat un
succes moderat in materie de vanzari.

Dodge Caliber

Dodge Caliber a fost criticat
pentru calitatea proasta a materialelor

Vezi care sunt celelalte modele din
topul masinilor-esec ale deceniului trecut
, pe promotor.ro.