Totul e nou sub Soare

Apropo.ro / 28.02.2005, 16:45
Totul e nou sub Soare
O vorba de la noi spune ca omul gospodar isi face iarna car si vara sanie. Nu stiu daca nemtii au si ei aceasta vorba de duh, dar e sigur ca actioneaza in spiritul ei. La Detroit, bavarezii au expus varianta cabrio a seriei 6. Desi nu sunt un fan al "epocii moderne" a BMW, trebuie sa

O vorba de la noi spune ca omul gospodar isi face iarna car si vara sanie. Nu stiu daca nemtii au si ei aceasta vorba de duh, dar e sigur ca actioneaza in spiritul ei.

La Detroit, bavarezii au expus varianta cabrio a seriei 6. Desi nu sunt un fan al „epocii moderne” a BMW, trebuie sa recunosc ca 645 Ci Convertible musteste de sex-appeal. Nu am avut onoarea sa cunosc personal vechea serie 6, dar, din cate am auzit, era o masina pe cinste.

Asadar, regula de trei simpla spune in acest caz urmatoarele: Noua serie 6 trebuie sa fie PERFECTA. Poate va intrebati de ce. Pentru a face uitat sarmul raposatei serie 6, desi cred ca este imposibil. Intr-o epoca in care toate cabrioletele se transforma in cateva secunde in veritabile coupe-uri, bavarezii au ramas credinciosi soft-top-ului. Cei de la BMW spun ca salveaza astfel din greutatea masinii, ca volumul portbagajului nu se micsoreaza drastic in cazul coborarii soft-top-ului si ca spatiul rezervat pasagerilor din spate este generos la nivelul capuluiÂ… O scuza interesanta pentru „incapatanarea” de a construi cabriolete veritabile.

In acest club select mai intra Jaguar si Aston Martin. BMW 645 Ci se „dezbraca” si se lasa admirat in 25 de secunde, lucru pe care il poate realiza pana la o viteza de 32 km/h. Fapt interesant, luneta spate din sticla nu e integrata in soft-top, ci e amplasata vertical si actionata electric independent. Cand masina este acoperita, combinatia dintre luneta verticala din sticla si soft-top contribuie la un look devastator. Unii, mai „timizi”, ar putea crede ca seria 6 cabrio are motorul amplasat in spate – si asta pentru ca te duce cu gandul la un Ferrari 355 Spider.

BMW 645 Ci cabrio este echipat cu un V8 de 4,4 litri, care ofera 333 CP. Bavarezii au promis ca vor trece pe lista de optionale ceva mai tarziu un sase cilindri de 3 litri si un V8 de 3,5 litri. Pentru cei care vor sa intre in istorie, spre sfarsitul anului 2005 va aparea si M6, care promite 500 CP.

Revenind la prezent, 645 Ci poate fi echipat cu trei tipuri de transmisie: automata cu sase rapoarte, manuala cu sase rapoarte si SMG. Cabrioletul bavarez accelereaza 0-100 km/h in 6,2 secunde, cu 0,3 secunde mai lent decat varianta coupe, din cauza celor 200 de kilograme in plus. Oricum, viteza maxima a ramas tot 250 km/h si tot limitata electronic. Seria 6 cabrio se va putea lauda cu aceleasi dotari care se regasesc pe varianta coupe.

Despre interior va spun ca a fost conceput astfel incat sa te simti bine, rasfatat si invidiat de toti, lucru valabil si cand stai pe locurile din spate.

ProMotor

Tags: