Traditia obliga – BMW Z4

Apropo.ro / 05.08.2002, 12:15
Traditia obliga - BMW Z4
Pentru Z3 cariera va lua sfarsit in toamna, o data cu lansarea succesorului Z4. Noua tendinta BMW pune un mai mare accent pe confort si securitate. Anuntat cu surle si trambite ca cel mai asteptat eveniment al standului BMW de la Mondial de l'Automobile de la Paris, Z4 se pare ca a rupt


Pentru Z3 cariera va lua sfarsit in toamna, o data cu lansarea succesorului Z4. Noua tendinta BMW pune un mai mare accent pe confort si securitate.

Anuntat cu surle si trambite ca cel mai asteptat eveniment al standului BMW de la Mondial de l’Automobile de la Paris, Z4 se pare ca a rupt deja gura targului prin prezentarea primelor fotografii oficiale. Nascut ca urmare a virulentei primeniri a designului marcii teutone, Z4 conserva spiritul si caracterul dinamic intalnite la automobilul super-agentului 007, James Bond. Totusi, liniile fluide si mai bine „lucrate” sunt mai radicale fata de vechea generatie.

Designul noului roadster bavarez se „inspira” din conceptul X-Coupe, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Detroit. Comparativ cu predecesorul sau, Z4 va fi mai bine crescut in latime cu 10 cm si mai greu cu 100 kg.

In ciuda unei evidente restilizari a profilului, Z4 are destule elemente care ne amintesc de predecesorul sau. Noua tendinta in designul roadsterului teuton este o imbinare intre suprafetele concave si convexe, presarata cu puternice decupaje si inclinari indraznete. O alura mai agresiva si impunatoare ii este conferita de forma blocurilor optice, desenarea barelor de protectie fata si spate, precum si designul grilei radiatorului care se continua spre habitaclu printr-o capota alunecoasa si un parbriz puternic inclinat.

Z4 nu va dispune de un plafon rigid, ci se va baza pe avantajele multiple ale unui soft-top din material textil, care la partea posterioara are inserata o luneta din sticla. Partea dorsala este marcata de rezonabilul portbagaj crescut la 260 de litri si de discretul eleron care impreuna cu ingemanarea celor doua tevi de evacuare genereaza un efect vizual remarcabil.

Mai mult, prin profilarea interesanta a pragurilor, Z4 a obtinut un aport serios la componenta aerodinamica. La capitolul cutume putem nota interpretarea clasica a filozofiei unui roadster care pentru o crestere a stabilitatii imbina omogen garda la sol cat mai mica, marirea ampatamentului si ecartamentului, precum si o coborare a centrului de greutate.

La interior, fiecare client al unui diavol bavarez Z4 va beneficia in echiparea standard de volan si scaune tip sport garnisite cu piele fina si soft-top automat cu luneta din sticla. De asemenea, tot in echiparea de baza, Z4 va beneficia de un sistem de securitate care in momentul inclinarii peste o anumita limita a caroseriei genereaza ridicarea unui roll-bar, care impreuna cu montantul A vor proteja capul celor doi pasageri in momentul rasturnarii.

Pentru clientii mai pretentiosi, BMW propune o lista completa de optiuni din care nu lipsesc un sistem de navigatie de ultima generatie escamotabil pe plansa de bord, un sistem de telefonie mobila integrat in habitaclu precum si un sistem audio anvangardist. In prelungirea consolei centrale, Z4 dispune de o performanta cutie de viteze secventiala botezata SSG. Derivata din SMG-ul disponibil pe modelul 330 Ci, noua cutie secventiala are in plus poarta manuala pentru un sofat sporty.

In rest, cutia SSG beneficiaza si ea de avantajele modificarii treptei de viteze prin intermediul a doua clapete dispuse pe volan. Pe centrul consolei, Z4 are integrat un buton „Sport” care printr-o simpla apasare activeaza sistemul DDC (Dynamic Drive Control), un sistem de management al propulsorului care permite o acceleratie mai puternica in ciuda unei curse mai mici a pedalei de acceleratie.

De asemenea, si raportul de multiplicare a coloanei de directie se micsoreaza si astfel soferul poate „simti” mai bine senzatiile unui condus mai in vana. Traditia obliga si astfel, in stil pur teuton, puterea furnizata de propulsorul lui Z4 va fi transmisa puntii spate gratie unei cutii de viteze manuale cu 5 trepte sau a uneia secventiale SSG, cu 6 rapoarte.

In ceea ce priveste partea de motorizari, Z4 are deja anuntate trei propulsoare existente sub capota seriei 3 a casei germane. Cea mai temperata versiune va fi mezinul de 2 litri si 143 CP, apoi un 2,2 litri de 170 CP, urmate indeaproape de melomanul 2,5 litri de 192 CP. Pentru cunoscatori, BMW propune un motor cu o cilindree de 3 litri care dezvolta 231 CP si capabil de a-l propulsa teoretic cu o viteza de peste 250 Km/h. De asemenea se pare ca va exista si un propulsor diesel de 1600 cmc provenit tot de la seria 3.

Dupa lansarea oficiala in octombrie pe piata americana, acolo unde va tine piept legendarului Mazda MX5, comercializat in tara unchiului Sam sub denumirea de Miata, BMW Z4 va putea deveni disponibil in Europa la inceputul verii viitoare. Cu toate ca se intrevede de pe acum un fulminant succes comercial al noului BMW, iar fanii legendarului roadster bavarez freamata la gandul unei escapade viteziste cu Z4, pretul de catalog cu adevarat elitist al bestiei teutone va veni sa ii trezeasca la realitate pe multi visatori.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: