Traditie si viitor – Moto Guzzi

Apropo.ro / 24.07.2002, 16:40
Traditie si viitor – Moto Guzzi
Inventiile si inovatiile aduse in domeniul motoarelor si motocicletelor precum si nenumaratele titluri din competitiile sportive intaresc respectul de care se bucura in prezent numele Moto Guzzi. Mandello del Lario este un mic orasel pe malul lacului Lecco, in nordul Italiei. Peisajul

Inventiile si inovatiile aduse in domeniul motoarelor si motocicletelor precum si nenumaratele titluri din competitiile sportive intaresc respectul de care se bucura in prezent numele Moto Guzzi.

Mandello del Lario este un mic orasel pe malul lacului Lecco, in nordul Italiei. Peisajul montan ce strajuieste de ambele parti ale lacului nici nu lasa de banuit ca in aceste locuri exista o fabrica de motociclete. Daca Moto Guzzi ar fi construit modele de enduro ar fi fost un lucru normal pentru ca se incadra usor in peisaj si ar fi fost destul loc de teste, dar s-a pornit si s-a continuat multi ani cu motociclete destinate soselelor si in varianta sportiva, a doborarii recordurilor de viteza.

Calitatea exceptionala a lucrarii a adus totodata si numeroase contracte ferme din partea autoritatilor. Jandarmeria, Carabinierii, Garda Prezidentiala, Politiile Municipale si Politiile de Autostrada sunt inca dotate cu motociclete produse de Moto Guzzi. Pana in urma cu cativa ani s-au folosit si in America, robustetea si viteza de deplasare fiind un avantaj in fata Harley-urilor. Ca o curiozitate, acum noul motor de 1100cmc echipeaza avionul fara pilot folosit de trupele NATO pentru recunoastere!

Motoarele produse de Moto Guzzi au fost folosite pretutindeni: in armata, in industria agricola, la automobile (FIAT), pe tricicluri utilitare iar pe doua roti au fost folosite de la scutere si mopeduri pana la motociclete solo, cu atas sau de curse. Cercetarea a avut un loc privilegiat in cadrul politicii firmei, Moto Guzzi „rasfatandu-se” cu o pista de incercari in curtea fabricii si cu un tunel aerodinamic. In aceste conditii, s-au putut incerca tot felul de combinatii de asezare a cilindrilor si s-au efectuat numeroase teste cu tipuri de cadre si suspensii.

In prezent, fabrica din Mandello „arunca” pe piata cate doua-trei noi modele anual, in afara seriilor mici de pana la 300 de bucati. Modernele linii de productie, furnizori ca Brembo, Marzocchi, WP, Bridgestone, Bitubo, Ohlins, Sachs, oameni bine pregatiti si pasionati de munca depusa, multi dintre ei „mostenind” locul de munca de la parinti, dau motocicletelor Moto Guzzi garantie „pe viata”.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: