Transportatorii din România: Fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie!

De: Dragos Tanase / 08.12.2014, 18:30
Transportatorii din România: Fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie!
Federația Operatorilor de Transport din România (FORT) a transmis o scrisoare deschisă Guvernului României și Ministerului Transporturilor prin care solicita modificarea Master Planului General de Transport, prin includerea autostrăzii "Moldova", Târgu Mures-Iasi-Ungheni.

Ei consideră că Guvernul României în ansamblul său și Ministerul Transporturilor trebuie să conștientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova „rămâne condamnată la sărăcie”, fiind „imperios necesară” deschiderea reală spre vestul țării.

Ei amintesc că autostrada Târgu Mures-Iasi-Ungheni se prefigurează drept un coridor de dezvoltare pentru zona nordică a României și consolidează interconectarea viitoare a Republicii Moldova la principalele coridoare europene iar România, ca stat membru al Uniunii Europene, trebuie să-i creeze și Republicii Moldova toate oportunitățile de integrare economică. Potrivit lor, transportul și schimburile economice vor fi stimulate de construcția acestei autostrăzi.

De asemenea, ei menționează că includerea de către Comisia Europeană în rețeaua TEN-T a traseului Timișoara – Sebeș – Turda – Tg. Mureș – Iași – Ungheni, ceea ce înseamnă că autostrada este finanțabila cu fonduri europene, arata că este considerată a fi un traseu de importanta europeană: traversează Munții Carpați, conectează două state membre UE (România și Ungaria) cu doi vecini importanți (R. Moldova și Ucraina) și scurtează ruta europeană Est – Vest, la nivel de autostradă, cu peste 300 km.

Beneficiile construcției acestei autostrăzi care ar lega regiunea de Est a Uniunii Europene de regiunea de Vest, cu tranzitul prin România, ar implica o creștere cu circa 30% a turismului și a locurilor de muncă și o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor, estimează reprezentanții FORT.

Aceștia au mai precizat că Autostrada Târgu Mures-Iasi-Ungheni ar însemna o îmbunătățire cu 50-60% a rețelei de transporturi a României.