Ce obtii cand incrucisezi un Ferrari cu o Alfa Romeo? Raspunsul lui Georgetto Giugiaro arata ca in paginile urmatoare. Altfel spus, se numeste Brera si are un V8
Incurajat de o clientela care „se vantura” in domenii unde numai cerul poate fi o limita, acceptand influente din lumea modei, dar si cu un ochi atintit la trendul social, Georgetto Giugiaro a lovit din nou. In conceptul Brera s-au adunat esenta gandirii creative, eleganta, rafinamentul si calitatea, superlative ce au impus in istorie marca Alfa Romeo.
Materialul exteriorului este fibra de carbon, iar inauntrul acesteia in partea frontala se afla propulsorul de peste 4000 cmc, V8, capabil de 400 CP al lui Ferrari 360 Modena. Pentru a face loc motorului capota fata are dimensiuni impresionante „accelerand” un pic arhitectura spre partea din spate.
Brera are un „corp” generos. Cu o lungime de 4388 mm se apropie mai mult de berlina 156 decat de hatchback-ul 147. Latimea de 1894 mm si inaltimea de 1289 mm constituie premisele unui spatiu vital satisfacator, Giugiaro declarand ca Brera are 2a2 locuri, unde confortul se reduce la locurile din fata.
Proportiile Brerei dovedesc ca ocupa o platforma distincta de cea a modelelor Alfa Romeo existente. ItalDesign spune ca a construit noua platforma tehnica in vederea introducerii unei tractiuni integrale.
Remarcabil la designul Brerei este ca pe langa liniile ambitioase ale caroseriei, spoilerele fata si cel din spate sunt integrate caroseriei – o interpretare rafinata a supersportivelor de demult, mostenire lasata de cooperarea cu Alfa Romeo Motorsport.
La partea din fata atentia se fixeaza pe emblema Alfa Romeo similara ca dimensiuni si forma cu cea a modelelor Alfa din anii ’50. La o inspectie normala, un profil V converge in emblema si mai departe integreaza farurile fascinante ale Brerei, iar la spate acelasi V se disipeaza in stopurile taiate ascutit ca ochii unei feline. Impresionant!
Dar n-ati vazut tot. Concesia facuta lui Lamborghini, intelegeti, italienii intre ei, e reprezentata de deschiderea usilor. Cand se doreste deschiderea acestora se apasa un buton si usile se proiecteaza in exterior si in sus ca elitrele unor insecte. Temele de design pentru partea din spate sunt inspirate de 156 si de trasele de penel ale Alfei 157. De altfel Giugiaro recidiveaza luneta fiind asemanatoare cu a legendarei Giulietta Sprint.
Daca exteriorul este presarat cu reinterpretari ale elementelor clasice, designul interiorului introduce era aluminiului si a pielii fine. La nuanta de rosu exterior Giugiaro s-a gandit la tonuri de maro asemanatoare trabucurilor. Pielea este cusuta pe scaune cu modelul manusii de baseball similar cu cel de la Audi TT.
De remarcat ca gurile de ventilatie a aerului sunt taiate in usi si nu in plansa de bord, plansa destul de austera ca dotari. Consola centrala de dimensiuni respectabile include sistemul de navigatie, butoanele instalatiei de climatizare si trei cadrane analogice pentru indicarea temperaturii apei din sistemul de racire, ceas si cantitatea de benzina din rezervor. Atat. Celelalte doua ceasuri din spatele volanului sunt vitezometrul si turometrul.
Tot analogice si tot desenate in maniera sport, simple si de bun gust. Schimbarea treptelor se face cu ajutorul celor doua clapete de sub coroana volanului intocmai ca la Alfa 156 si 147 Selespeed. Marfa Ferrari F1 distilata de Alfa Romeo. Lipseste cu desavarsire levierul schimbatorului de viteze. Scaunele sunt pe masura ansamblului. Ocupantii locurilor din fata beneficiaza de un suport extrem atat din partea sezutului profilat ca la masinile supersport premium, Lambo, Ferrari cat si din partea spatarului care iti ofera sansa negocierii curbelor la viteze prohibite.
Important este ca toate partile metalice ale interiorului ce vin in contact cu genunchii si umerii pasagerilor sunt bine protejate de elemente moi. Pentru ambianta interiorului, sistemul de iluminare este controlat de un sistem de senzori ce modifica intensitatea luminii prin actiunea asupra ferestrei imense ce tine loc de pavilionul habitaclului.
Un ingredient pe gustul tuturor este sistemul PICASOUND creat de Pierre Piccaluga. Codand semnalul audio pentru efect tridimensional si studiind zgomotele asupra suprafetelor solide, Piccaluga a reusit rafinarea unui sunet pur si dinamic la un nivel neatins pana acum – cel putin asa afirma casa ItalDesign. Fara distorsiuni acustice, PICASOUND promite un top level in materie de instalatie audio.
Dinamica Brerei este sustinuta de pneurile Michelin cu sistemul PAX inclus. PAX, daca va amintiti, va asigura rularea unei distante de 200 de km cu o viteza de 80 de km/h in cazul unei pene de cauciuc. Pneurile Michelin din noua generatie au particularitati constructive special concepute pentru performante de top.
Despre Brera, Giugiaro spune ca: „Este o floare ce va inflori si nu un izvor de suferinta. Ne putem mandri cu o platforma tehnica pregatita pentru transmisia integrala. Alaturi de Mantovani am pregatit Brera pentru productia de serie. Studiile de fezabilitate au fost facute si nimic nu este utopic in demersul nostru”.
Noi ne intrebam: va fi acest concept car baza unui coupe Alfa Romeo? Stim ca Alfa pregateste pentru 2003 un coupe izvorat din 147. Dar noul GTV va fi mai mare si daca va arata ca Brera va fi cool. Voi ce ziceti?
Sursa: www.autoshow.ro