Un familist convins – Hyundai Matrix

Apropo.ro / 12.02.2002, 11:59
Un familist convins - Hyundai Matrix
Hyundai s-a decis sa atace segmentul monovolumelor compacte, dominat de nume precum Renault Scenic sau Opel Zafira. Sarcina a cazut pe umerii lui Matrix, lansat in premiera anul trecut. Noi nu am stat mult pe ganduri si l-am supus unui drive-test. Chiar daca in oferta constructorului

Hyundai s-a decis sa atace segmentul monovolumelor compacte, dominat de nume precum Renault Scenic sau Opel Zafira. Sarcina a cazut pe umerii lui Matrix, lansat in premiera anul trecut. Noi nu am stat mult pe ganduri si l-am supus unui drive-test.

Chiar daca in oferta constructorului coreean mai figureaza doua monovolume, s-a decis ca este oportuna introducerea unui model complet nou. Miscarea este binevenita deoarece piata monovolumelor compacte s-a dezvoltat pozitiv in ultimii ani, aparand chiar si variatiuni pe aceasta tema (Renault Scenic RX4 sau Opel Zafira OPC).

In cazul lui Matrix nu s-a mers pe adoptarea unui look futurist, ci pe o linie clasica, destul de interesanta. Al treilea geam lateral, decupat mai sus decat in cazul portierelor isi gaseste corespondenta si in partea anterioara, unde aripa se prelungeste mult inspre montant. Noua ne-a placut aceasta idee, pe care am gasit-o interesanta si de bun gust. Cel care s-a gandit la ea si-a pus semnatura pe aripa spate, insa foarte discret. Trebuie sa te apropii pentru a putea citi ceea ce scrie cu litere minuscule: designo Pininfarina.

Habitaclul se dovedeste indestulator pentru cinci persoane adulte, spatiul pentru genunchii pasagerilor din spate fiind la nivelul unui model de clasa mare. Ceea ce ne-a surprins placut a fost amplasarea instrumentelor de bord. Toate cadranele au migrat pe centru, la baza parbrizului, iar in spatele volanului au ramas grupati doar martorii luminosi.

Cat priveste pozitia de condus, scaunul conducatorului se regleaza pe inaltime, insa coloana volanului nu are nici macar un grad de libertate, in versiunea de echipare testata de noi. Ceea ce am aprecia drept o lipsa, mai ales in cazul unui monovolum este absenta unei cotiere intre cele doua scaune anterioare. In rest, situatia pasagerilor din spate nu pune probleme, ei avand la dispozitie masute pliabile, cotiera centrala si destule locuri pentru depozitarea diverselor obiecte.

Echipat cu motorul de 1.8 litri, Matrix se dovedeste o surpriza placuta, atat urban cat si extraurban. Propulsorul dezvolta 123 CP la 6000 rpm, iar cuplul maxim de 160 Nm se obtine ceva cam sus, la 4500 rpm. Daca se merge la turatii sub 3000 rpm, motorul se dovedeste silentios si elastic deopotriva. La regimuri mai inalte, nivelul sonor creste in habitaclu, de vina fiind probabil calitatea materialelor fonoabsorbante.

Pentru un monovolum, Matrix este neasteptat de sprinten, cutia de viteze conlucrand foarte bine cu motorul. Primele doua trepte sunt mai scurte, facilitand obtinerea unor reprize prompte, extrem de binevenite in traficul urban. A treia treapta este lunga, fiind de preferat pentru depasiri.

Cat priveste dotarile standard ale versiunii GLS, testata de noi, trebuie sa spunem ca am ramas placut surprinsi. In ceea ce priveste siguranta, Matrix este echipat cu ABS, EBD si dublu airbag frontal, iar la capitolul confort notam geamuri si oglinzi retrovizoare actionate electric, aer conditionat si radiocasetofon cu sase difuzoare.

Deocamdata, Matrix se afla la inceput de drum, dar are toate motivele sa priveasca cu incredere in viitor. Ca vorba aceea, arata ca un italian si „traieste” ca un coreean.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: