Un verde pentru secolul XXI

Apropo.ro / 08.01.2002, 15:15
Un verde pentru secolul XXI
Frogster este o masina ce-ti ofera numeroase posibilitati de modelare, devenind pe rand roadster, cabriolet, pick-up, numai prin simpla apasare a unui buton. La prima vedere, Frogster pare o masina care nu are un corespondent in istoria Opel, insa designerii si inginerii au considerat

Frogster este o masina ce-ti ofera numeroase posibilitati de modelare, devenind pe rand roadster, cabriolet, pick-up, numai prin simpla apasare a unui buton.

La prima vedere, Frogster pare o masina care nu are un corespondent in istoria Opel, insa designerii si inginerii au considerat ca acest prototip va aduce un aer de prospetime in lumea auto, la fel cum a facut-o in 1924, Opel Laubfrosch. „Tree Frog”, caci acesta e numele sub care s-a facut cunoscut Laubfrosch la acea vreme putem spune ca este stramosul lui Frogster.

Unul din elementele noi, pe care le aduce Frogster il constituie acoperisul, care inlocuieste soft-topul, respectiv hard-topul (la unele modele), cu un roller cover actionat electric. Acesta protejeaza interiorul de ploaie cand masina este parcata. Nu de alta, dar daca desfasurati roller cover-ul pana la lungimea maxima, nu mai puteti intra in masina si asta pentru ca inovatorul acoperis ajunge doar pana la baza parbrizului.

Datorita celor patru scaune individuale si roller cover-ului puteti sa-l transformati pe Frogster intr-un roadster cu un loc sau cu doua, intr-un cabriolet cu trei sau patru locuri ori intr-un pick-up. Toate astea se fac prin simpla apasare a unui buton.

Nu va ingrijorati daca va prinde ploaia pe drum: nu trebuie sa parcati si sa actionati roller cover-ul, puteti merge mai departe pentru ca exista totusi un soft-top care va protejeaza de ploaie.

Frogster, masina ce se vrea a fi asemeni tinerilor de azi: „crazy, sexy, cool”, are dimensiunile unui automobil de clasa mica, respectiv: lungime 3.715 mm, latime 1.680 mm, inaltime 1.530 mm.

Prototipul beneficiaza de acelasi motor ca Opel Corsa Eco adica Ecotec de 1 litru cu 3 cilindri in linie si patru supape pe cilindru, ce dezvolta 58 CP. Transmisia denumita Easytronic este automata, avand insa si o poarta manuala. Acum sa va descriem cum se modifica Frogster-ul in functie de cat este desfasurat roller cover-ul. Cand roller-ul e strans complet si scaunele din spate sunt rabatate Frogster devine un pick-up, cu un spatiu de incarcare de 1250 mm lungime. Spatiul portbagajului ramane suficient de mare, chiar si cu scaunele in pozitie normala, ajungand la 650 mm. Daca aveti un obiect de transportat ce atinge dimensiunile unei placi de surf, nu este nici o problema – puteti rabata scaunul din dreapta fata si astfel veti avea suficient spatiu.

Nu trebuie sa va faceti griji, mai puteti lua cu dumneavoastra inca o persoana care va sta pe scaunul din spatele postului de conducere. Transformat intr-un cabriolet, Frogster are un portbagaj cu o capacitate de 280 litri, destul de mare daca ne gandim la dimensiunile masinii. Ultima infatisare pe care o puteti da lui Opel Frogster, numai prin simpla apasare a unui buton, este cea de roadster. Capacitatea portbagajului in cazul deplierii soft-topului ajunge la 750 litri. In 25 de secunde roller cover-ul se deschide complet, chiar daca are o lungime de trei metri.

Pentru ca el sa poata fi desfasurat pe intreaga lungime, spatarele scaunelor se inclina. Personal Digital Assistant (PDA) este un sistem ingenios, aflat tot timpul alaturi de sofer. Sistemul are urmatoarele functii, cum ar fi: reglarea desfasurarii roller cover-ului, controlul inchiderii si deschiderii portierelor cu ajutorul unei cartele, lasand-o pe vechea cheie fara slujba. Integrat in plansa de bord, mini-computerul poate controla sistemul de climatizare, folosind si ca display pentru sistemul de navigatie.

Cu dimensiunile de 110×50 mm, ecranul pozitionat in fata soferului afiseaza viteza, turatia motorului, consumul de combustibil instantaneu si mediu si treapta de viteza. Pentru moment nu exista nici un proiect de productie in serie care sa-l vizeze pe Frogster. Scopul concept-car-ului este acela de a vedea cum reactioneaza potentialii clienti la acest gen de masina. „Cu Frogster vrem sa atragem atentia viitoarei generatii de cumparatori”, a declarat Carl-Peter Forster, Opel Chairman si Managing Director. Cred ca si dumneavoastra impartasiti ideea domnului Forster, conform careia Frogster este dovada ca o masina practica nu trebuie sa fie neaparat plictisitoare.

Cand au demarat proiectul, designerii de la Opel au dorit sa creeze o masina mica, un roadster. Dar poate cel mai important ghid in realizarea lui Frogster a fost accesibilitatea. Segmentul tinta vizat de acest model il reprezinta tinerii, care prefera un design modern si o personalitate puternica. Frogster are aceste calitati, asa ca poate in curand, cei de la Opel vor demara producerea lui in serie, fapt ce ar schimba practic viziunea asupra modelelor de clasa mica.
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: