Vanzarile cu plata online prin card au crescut in 2007

Apropo.ro / 07.01.2008, 15:48
Vanzarile cu plata online prin card au crescut in 2007
Piata de comert electronic cu plata online prin card a avansat anul trecut cu 263% fata de 2006.

Piata de comert electronic cu plata online prin card a avansat anul trecut cu 263% fata de 2006, la 34,8 milioane de euro, cu un total de aproape 450.000 de tranzactii, potrivit datelor RomCard, citate de integratorul de solutii informatice Gecad ePayment.

In 2006, volumul tranzactiilor cu plata online prin card a fost de 9,6 milioane de euro, reprezentantii Gecad estimand pentru finalul acestui an o piata de 70 milioane de euro si 780.000 de tranzactii, se arata intr-un comunicat Gecad ePayment.

"De asemenea, ne asteptam sa creasca si ponderea platilor online din piata totala de comert electronic, de la 15-20% cat este in prezent, la 25%", a declarat, in comunicat, directorul general executiv al companiei, Carmen Sebe.

Magazinele online romanesti care folosesc solutia ePayment au inregistrat anul trecut 344.000 tranzactii, cu o valoare totala de 29,5 milioane de euro, se mai arata in comunicat.

"Principala realizare in 2007 este aceea ca mediul online si-a aratat adevaratul potential. Avem clienti care au inceput sa lucreze cu noi in 2007 si care si acum inregistreaza un important procent din vanzari prin canalul online, iar strategia de dezvoltare a intregii companii este chiar dictata de oportunitatile, competitia si obiectivele online", a afirmat Sebe.

Ea a aratat ca pe aceasta piata este loc atat pentru jucatorii mari, care cauta noi metode de dezvoltare, cat si pentru tinerii antreprenori.

In perioada octombrie-decembrie 2007, vanzarile au atins 9,9 milioane de euro, o contributie importanta avand pachetele turistice pentru luna decembrie, care se vand din octombrie. In ultimele doua luni ale anului trecut, valoarea tranzactiilor a depasit 6,2 milioane de euro, in crestere cu 153% fata de intervalul similar din 2006.

Romanii au cumparat in perioada sarbatorilor in special pachete turistice, produse IT si electrocasnice, jucarii si cadouri de pe site-urile specializate, dar si produse si servicii de telecomunicatii, potrivit statisticilor GECAD ePayment.