Vedete marca YOUTUBE

Apropo.ro / 17.01.2008, 14:29
Vedete marca YOUTUBE
Cea mai la modă scurtătură către showbiz se numeşte Youtube, site-ul minune care permite oricui să se dea în spectacol în faţa unei camere web şi apoi să-şi arate creaţia în faţa întregii lumii. La doi ani şi jumătate de la lansare, site-ul are deja în portofoliu cîţiva tineri care, după ce au făcut valuri printre zeci de milioane de internauţi cîntînd, dansînd sau spunînd bancuri, s-au trezit la Hollywood!

 

Dansează cu mine!
Judson Laipply, un comediant aproape necunoscut din Cleveland, a dat lovitura în aprilie 2006, cînd a postat pe Youtube filmuleţul “Evoluţia dansului”. Timp de şase minute, artistul de 31 de ani se dezlănţuie pe ringul de dans, plin de umor, pe bucăţi din cîntece faimoase interpretate de zeci de artişti din anii ’50 încoace, precum Elvis Presley, Michael Jackson, MC Hammer ori Eminem. În numai două săptămîni, Judson a strîns 10 milioane de privitori, iar acum conduce detaşat în topul celor mai urmărite clipuri pe Youtube, cu circa 58 de milioane de accesări. Succesul de pe Internet s-a transformat curînd în propuneri de colaborări, comediantul urmînd să-şi lanseze zilele acestea şi un canal TV pe internet. 
Favorita lui Justin Timberlake
Pentru Esmée Denters, succesul a venit la propriu peste noapte: în 2006 cînta doar la duş, iar în primăvara lui 2007 era deja în concerte alături de Justin Timberlake. Youtube a reuşit s-o propulseze, după ce a avut inspiraţia să se înregistreze, cu camera web a surorii sale, în timp ce cînta melodii celebre. Clipurile talentatei cîntăreţe olandeze au fost văzute de milioane de internauţi, printre care şi Justin Timberlake, care, uimit de vocea sa, i-a propus să cînte în deschiderea concertelor sale. 

Zănaticii, favoriţii publicului
Anthony Padilla şi Ian Hecox sînt doi americani de 20 de ani care s-au făcut remarcaţI pe Youtube pentru clipurile pline de umor semnate Smosh. Cei doi s-au înscris pe site în noiembrie 2005, iar de atunci au realizat şi postat 37 de filmuleţe, avînd cei mai mulţi abonaţi la vizionarea clipurilor. Cea mai apreciată creaţie, “Mortal Kombat Theme” – un filmuleţ în care protagoniştii se bat în cameră, a reuşit să atragă mai bine de 10 milioane de vizitatori.
Asul din mîneca NBC
Americanca de 21 de ani devenită celebră pe Youtube cu numele de “Brookers” a început să posteze comedii scurte în septembrie 2005. Cîteva săptămîni mai tîrziu, umorul său a fost remarcat de milioane de vizitatori ai site-ului, iar în iunie 2006 de talentul său au aflat şi cei de la departamentul de divertisment al NBC, care i-au oferit un contract de dezvoltare, urmînd s-o lanseze în showbiz anul viitor. Numai pe Youtube, clipurile sale au adunat 33 de milioane de spectatori. Cel mai popular filmuleţ al lui Brookers, “Crazed Numa fan” este o parodie după melodia “Dragostea din tei” a moldovenilor de la O-Zone.
Făcătura “lonelygirl15”
Povestea adolescentei Bree, cunoscută cu porecla de lonelygirl15 (fata singură), este de departe cea mai faimoasă printre internauţi. Blonda australiancă şi-a făcut debutul pe web în iunie 2006, cu o serie de clipuri care o înfăţişau singură în cameră, povestind diverse evenimente din viaţa sa. Vizitatorii Youtube s-au lăsat la început prinşi de istorisirile din clipurile despre viaţa lui Bree, însă în august au început să-şi pună întrebări cu privire la identitatea ei, întrucît multe lucruri sfidau aşteptările (cadrele păreau filmate de profesionişti, muzica era mult prea bine aleasă). O adevărată nebunie s-a declanşat, mii de internauţi încercînd să dea de urma adevăratei lonelygirl15. Misterul a fost dezlegat de un jurnalist de la “Los Angeles Times”, care a verificat IP-ul calculatorului de pe care posta clipurile adolescenta şi a depistat că acesta aparţinea agenţiei de impresariere a actorilor Creative Artists Agency. Vestea a venit ca o bombă: lonelygirl15 nu era o adolescentă de 16 ani, ci o tînără actriţă de 20, pe nume Jessica Rose, în spatele fiecărui film postat de ea pe Youtube aflîndu-se o întreagă echipă de scenarişti şi regizori. Toată popularitatea cîştigată de personajul de pe Youtube a ajutat-o însă pe Jessica în carieră, acum jucînd într-un serial transmis de postul ABC, în vreme ce mulţi regizori de la Hollywood s-au arătat interesaţi să lucreze cu ea pe viitor.
Umor 100% cu LisaNova
Lisa Donovan, alias LisaNova, a dat lovitura pe Youtube tot în 2006, cu o serie de comedii spumoase, în care parodiază celebrităţi precum George Bush, Lindsay Lohan sau Puff Daddy. Cel mai popular clip al Lisei Nova este “Teenie Weenie Raw Flesh”, în care actriţa parodiază stilul cîntăreţilor care ajung model pentru adolescenţi. În februarie 2007, a debutat pe micile ecrane cu un rol în serialul MADTV, transmis de FOX, iar între timp a mai apărut alături de Ellen DeGeneres, la postul ABC. 

Orice e posibil
Terra a devenit celebră tot datorită apariţiei pe Youtube, unde în decembrie 2006 a postat înregistrarea unui cîntec compus şi interpretat de ea, “Say it’s possible” (“Spune că este posibil”). În numai cîteva săptămîni, aceasta a reuşit să atragă milioane de vizitatori, zeci dintre fanii cei mai înfocaţi pe care şi i-a cîştigat astfel realizînd chiar cover-uri pe baza melodiei sale, în limba spaniolă, chineză sau italiană. Terra a fost cea care a deschis Gala premiilor Youtube în martie 2007, iar în iulie a cîntat pe Wembley Stadium, la Festivalul Live Earth.


Inspiraţi de succesul Youtube, doi tineri clujeni au pornit, la începutul anului, o variantă romănească a faimosului site, care permite oricui să afişeze filmuleţe, clipuri sonore şi imagini pe care apoi să le vadă toţi vizitatorii. Numele site-ului a atras cu siguranţă atenţia, www.trilulilu.ro, dovadă stînd poziţionarea actuală pe primul loc pe trafic.ro la categoria Divertisment, cu peste 800.000 de vizitatori săptămînal.