Vis si realitate

Apropo.ro / 06.11.2001, 00:28
Vis si realitate
Supermasini: Al cincilea element (Mercedes SL) Utile:  Cum se radiaza masina Anunturi: Galerie foto: Istoria zbuciumata a Mondialului incepe in 1948, cand contele Giuseppe Boselli lanseaza primul "F. B. Mondial" in intrecerile de viteza. Senzationale succese au

Supermasini: Al cincilea element (Mercedes SL)

Utile:  Cum se radiaza masina

Anunturi:

Galerie foto:


Istoria zbuciumata a Mondialului incepe in 1948, cand contele Giuseppe Boselli lanseaza primul „F. B. Mondial” in intrecerile de viteza. Senzationale succese au fost obtinute intre anii 1949 si 1951 pe circuitele din intreaga lume. Astazi, datorita unui nou si ambitios proiect, aventura firmei Mondial reincepe dupa ani buni de absenta de pe piata si din competitii.

Fidel acestui principiu, a prins viata primul nascut al familiei Mondial, Piega 1000. Este o motocicleta cu un look agresiv, facuta pentru o conduita sportiva care permite conducatorului sa-si atinga limitele cu extrema usurinta. Tehnologia a fost „transferata” din competitii, la fel ca si o parte din materiale, despre care Mondial spune ca sunt folosite pentru prima oara in productia de serie.

Cadrul este creat intr-o arhitectura ce seamana cu o dantelarie, iar suspensiile sunt preluate direct de la modelele de curse. Furca e de tip upside-down, cu diametru de 45 mm, executata chiar de Mondial. Pe spate s-a folosit un arc cu doua reglaje – in functie de viteza – si un amortizor reglabil micrometric.

Jantele sunt Marchesini cu cinci spite, facute special pentru Piega, si pot fi incaltate cu anvelope de 120/70 pe fata, respectiv 180/50 pe spate. Franele sunt pe masura asteptarilor, fata fiind dotata cu doua discuri de 310 mm, avand fiecare etriere cu cate 6 pistonase, iar pe spate o frana de „ajutor” cu un disc de 200 mm si etrier cu patru pistonase.

Motorul nervos de 999 cmc, racit cu lichid, este de tip in V, cu doua axe cu came in cap si cu raport de compresie de 11,2:1. Alimentarea este pe injectie electronica, fiind capabila sa schimbe cantitatea de combustibil injectata si momentul injectiei, in functie de unghiul de inclinare al motocicletei.

Acest sistem este un patent exclusiv Mondial, ce duce la cresterea sigurantei in curbe. Sistemul de racire are un radiator dispus in lateralul cilindrului din fata, o solutie mai neobisnuita, aerul fiind captat prin intermediul unei prize de dimensiuni generoase. Priza de aer este plasata in locul rezervorului, ce a fost mutat putin mai jos. Cutia de viteze are cinci rapoarte, iar transmisia finala se face pe lant.

Dupa un an si jumatate de studii si cercetari, in martie 2000, Roberto Ziletti a fondat Mondial Moto Spa.

Iata un vis devenit realitate, un produs elitist oferit unui public select si cu gust. Deci, se poate! Sursa: www.autoshow.ro

Tags: