Voxan Cafe Racer 1000

Apropo.ro / 18.12.2001, 12:27
Voxan Cafe Racer 1000
Desi nou creata, in 1995, compania franceza Voxan a ajuns ca in 2001 sa aiba deja peste 100 de angajati si sa produca trei tipuri de motociclete, Scrambler, Roadster si Cafe Racer, bazate pe acelasi motor de 996 cmc. Voxan este deja o marca europeana cu certe caracteristici franceze.


Desi nou creata, in 1995, compania franceza Voxan a ajuns ca in 2001 sa aiba deja peste 100 de angajati si sa produca trei tipuri de motociclete, Scrambler, Roadster si Cafe Racer, bazate pe acelasi motor de 996 cmc.

Voxan este deja o marca europeana cu certe caracteristici franceze. Astfel, constructorii francezi nu se pot compara cu designerii italieni, cu atentia germanilor pentru detalii si robustete sau cu producatorii britanici in fineturi. Voxan se vrea apropiat de spiritul francez ce asociaza confortul cu usurinta conducerii si greutatea scazuta.

Cel mai impresionant este modelul Cafe Racer, un adevarat superbike. Creat cu un design neoclasic de o rara frumusete, denota un aer pur si totodata agresiv. Spiritul sportiv este dat de aerodinamicitatea carenajelor si formele fluide ale celorlalte elemente. Natura materialelor folosite, in special aluminiu, ii asigura o inalta clasa calitativa, iar motorul in V dezvolta viteza si cuplul necesare pentru a simti din plin adrenalina prin vene. Cadrul, ce inglobeaza motorul, priza de aer si rezervorul de ulei, este caracterizat printr-o rigiditate maxima pentru greutatea lui, mai putin de 9 kg.

Ghidoanele, ca si scarile, sunt ajustabile in latime si in inaltime ducand la o pozitie in mers excelenta a conducatorului, raportul de greutate fiind de 48% pe fata si 52% pe spate. Aceste rapoarte se pot modifica din suspensiile fata-spate: furca fata, livrata de Paioli, se poate cobori cu 10 mm, iar suspensia spate se poate ridica cu 11 mm. Motorul de 996 cmc este de doi cilindri in V la 72 grade, racit cu lichid. Are cate doi arbori cu came in capul fiecarui cilindru (patru valve per cilindru) si este alimentat prin injectie. Franele Brembo, dublu disc de 320 mm pe fata si un disc de 245 mm pe spate sunt destinate franarii in conditii bune pentru un mers sportiv.

Levierele franelor sunt ajustabile, permitand fiecarui conducator sa si le regleze dupa dorinta. Rotile sunt echipate cu cauciucuri Michelin Pilot de 120 pe fata si 180 pe spate, recunoscute pentru aderenta lor. Motor de doi cilindri in V, patru supape pe cilindru, 996 cmc (numar „consacrat” de Ducati), iata pe scurt caracteristicile de baza ale produselor Voxan.
Sursa:www.autoshow.ro

Tags: