What the f…!

Apropo.ro / 25.07.2006, 10:26
What the f...!
Intrati in orice garaj al oricarui print al petrolului si, in scurt timp, veti remarca un cliseu repetat la nesfarsit, ca un laitmotiv sacaitor: sectorul special amenajat pentru a ocupa colectia personala (de cele mai multe ori completa) de modele Mercedes. Se stie de cand lumea si

Intrati in orice garaj al oricarui print al petrolului si, in scurt timp, veti remarca un cliseu repetat la nesfarsit, ca un laitmotiv sacaitor: sectorul special amenajat pentru a ocupa colectia personala (de cele mai multe ori completa) de modele Mercedes. Se stie de cand lumea si pamantul ca nababul si Mercedes-ul sunt precum turcul si pistolul: ca si in cazul produselor Rolls Royce si Bentley, ne este greu sa ni-i imaginam altundeva decat cufundati in pielea scumpa a scaunului unei masini produsa la Stuttgart. Pe de alta parte insa, personalitatea neinduratoare a climei Orientului Apropiat si consistenta dunelor de nisip au conlucrat eficient cu dorinta apriga de a poseda tot ceea ce inseamna lux, dezvoltand in palatele poleite cu aur adevarate pasiuni pentru tot-teren-urile premium. Iata de ce, din „oceanul” de limuzine, ies sa respire tot mai multe acoperisuri de G-Klasse, M-Klasse, Porsche Cayenne sau Range Rover, modificate sa aspire cat mai multi cai putere si cat mai multe bancnote verzi.

Cum colectiile excentrice sunt universal acceptate in cercurile elitiste ca fiind obligatorii in vederea mentinerii unei imagini corespunzatoare acestei categorii, rezulta ca nici un motiv aparent logic nu are cum sa stea in calea procurarii celei mai exclusiviste utilitare create de Mercedes – acest Unimog U 500 Black Edition in valoare de 230.000 de euro (pret de baza in Germania). Ca urmare, nici e de mirare ca locatia aleasa pentru prezentarea acestui camion de lux a fost Dubai Motor Show, locul in care orice individ cu cearseaf in cap, aur pe degete si nisip in sandale poate cumpara orice, oricand, pe oricat. Chiar si acest orice, oricand si pe oricat de culoare neagra, al carui caroserie a fost modificata de Brabus pentru a descrie ceea ce nemtii au numit „o silueta eleganta”. Este cel mai „domol” epitet, spicuit dintr-o mapa de presa ce-ti lasa de multe ori impresia ca trateaza castigatorul unei editii „Pebble Beach Concours D”eElegance” si nu un camion care ar putea fi, cel mult, pace-car la o etapa de Tractor Pulling. Sigur, nu este mai putin adevarat ca efortul celor din Bottrop de a imprima exteriorului acestui urias de 12 tone o agresivitate cat mai pronuntata (o tentativa pusa in valoare de platforma cu panouri laterale aerodinamice, de bumper-ul redesenat, de roll-bar-ul din otel inoxidabil polisat si de tevile de esapament cromate) merita apreciat, dar, estetic vorbind, vei fi mult mai conectat la ideea de sport odata ajuns in habitaclu: interiorul lui U 500 este inundat de finisari din fibra de carbon (care acopera, printre altele, consola centrala, tabloul de bord, panourile si clantele usilor), piele (regasita pe tavan, stalpii cabinei, volan si scaunele sport), aluminiu (prezent pe pedale) si velur fin (ce imbraca covorasele pentru picioare). Dar, in plus, cum clientela de aici adora gadget-urile electronice pe care nu le va folosi niciodata, Black Edition dispune si de un sistem Comand preluat de la vechiul S-Klasse, cu un ecran de 6,5 inch, sistem de navigatie cu DVD si magazie de CD-uri, ca si de un sistem audio de cea mai buna calitate, ideal pentru transmisiile radio, la ore fixe.

Daca nu ar fi fost nevoit sa urneasca greutatea a 5 Porsche Cayenne, cu siguranta ca motorul de 6,4 litri, capabil de 280 CP si 1.100 Nm, ar fi reusit sa duca un tot-teren „normal” dincolo de cei 120 km/h cu care este creditata viteza maxima a lui U 500 Black Edition. Asa insa, fisa tehnica propulseaza in prim plan capacitatile de trecere ale gigantului (exceptionale de altfel, multumita tractiunii integrale, unghiurilor de trecere generoase si garzii la sol impresionante) si capacitatea maxima de incarcare, de 4,3 tone. Iar daca logica de om simplu inca nu va lamurit care ar putea fi rostul existentei acestui camion, ganditi-va la asta: de acum, transportul camilelor regale prin ucigatorul desert arabic va fi floare la ureche…

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: