Cum se explică succesul hitului Despacito!

De: Alexandra Necsoiu / 16.08.2017, 11:40
Cum se explică succesul hitului Despacito!
Zumba înseamnă mai mult decât un program de fitness, ci şi un mijloc de promovare în masă excelent pentru marii artişti. Industria de la Hollywood nu a rămas nemişcată la succesul pe care îl are Zumba, iar artişti de top precum Pitbull, Daddy Yankee sau Timbaland au profitat din plin de mulţimile de amatori de alestui program de fitness, pentru a-şi face cunoscute piesele.

De la lansarea sa în 2001, Zumba s-a răspândit în peste 150 de ţări, iar isteria muzicală a pornit de la instructorul columbian Alberto Perez, care şi-a uitat playlist-ul pentru clasa de aerobic şi a fost nevoit să improvizeze pe ritmuri de salsa şi merengue. După 13 ani, succesul programului de fitness-dance făcea deja valuri printre vedete care veneau să cânte la concerte-fitness.

Daddy Yankee, Vanilla Ice, Lil Jon, Paulina Rubio, Wyclef Jean, Steve Aoki, Krewella sunt doar câteva nume care au cântat sau chiar au lansat piese pe o scenă, în faţa a mii de oameni care practicau Zumba pe ritmurile pieselor lor.

Zumba este o platformă excelentă pentru cariera mea, pentru că pentru un astfel de program de fitness ai nevoie de foarte mult ritm, iar muzica mea are foarte mult ritm”, a spus Daddy Yankee.

Don Omar, declara la premiile Billboard, referitor la versiunea Zumba a single-ului său Danza Kuduro: “Cred că o să am 12 milioane de vizitatori pe săptămână dacă postez o piesă în acest nou proiect. Este un moment perfect pentru mine şi ceilalţi artişti să începem să ne promovăm muzica pe acest tip de platformă. Acesta este businessul viitorului!”

Şi cel mai nou hit al verii, Despacito, o colaborare între Luis Fonsi şi Daddy Yankee, a stat mult în fruntea clasamentelor iar Daddy Yankee spune că acest succes se datorează în mare parte claselor de Zumba. 

„Zumba este o platformă uriaşă care ne ajută să lansăm muzica pe care o compunem. Prin intermediul acestui sport, ea ajunge să fie ascultată de milioane deb oameni, deci este un alt gen de instrument prin care promovăm muzica”, a declarat artistul într-o conferinţă ce a avut loc la Cannes.

Cum hit-ul Despacito a ajuns un subiect intens comentat în aceste zile de oameni de cultură şi artişti, am rugat-o pe Ana Georgescu, reprezntant al platformei internaţionale Zumba si Master Trainer  să ne explice de ce acest hit are lipici la publicul din România.

„Muzica este elementul cel mai important într-o clasă de Zumba. Playlistul bine gândit transformă o oră banală de antrenament într-un  cardio party. Faptul că programul Zumba foloseste piesele muzicale în variantă originală, nealterată este un mare beneficiu atât pentru entuziaştii programului cât şi pentru artiştii de peste tot din lume. Aceştia din urmă aleg să îşi lanseze noile piese prin reţeaua de instructori oficiali Zumba® pentru o acoperire globală instantă. Zumba are instructori activi în peste 185 de ţări din întreaga lume. Aceşti instructori predau sute de mii de clase săptămânale pentru peste 3 milioane de pasionaţi ai programului. O astfel de expunere nu poate fi trecută cu vederea de către marile case de discuri şi nume notabile din industria muzicală.”