La inceputul interviului vorbeam cu Banqueting Managerul Crowne Plaza si dupa cateva ore stabileam sedinta foto cu proaspatul Asistent FMB Manager. Nu am facut o confuzie, pur si simplu asa a fost promovat Octavian Stoica, omul care a inceput ca ospatar si a devenit, la 27 de ani, responsabil de jumatate din incasarile unui hotel de cinci stele din Romania.
Pana acum, Octavian Stoica nu si-a facut niciodata un curriculum vitae. Pentru ca nu a avut nevoie. In cazul lui, experienta a fost mai graitoare decat orice recomandare scrisa negru pe alb si au contat doar rezultatele in cadrul Crowne Plaza, hotelul pentru care a lucrat vreme de mai mult de 9 ani. In calitate de Banqueting Manager al hotelului Crowne Plaza, a luat sute de decizii zilnic. Crowne Plaza face parte din compania hoteliera Ana Hotels, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 16,9 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de 2005.
Acum, Stoica poate afirma cu nonsalanta ca este capabil sa rezolve orice, fie ca este vorba de realizarea unei gale cu peste o mie de invitati sau de organizarea unui eveniment fulger intr-o ora. Ca asistent FMB Manager, Stoica trebuie sa raspunda atat de segmentul de banqueting, cat si de cel de food & beverages ale companiei, iar drumul pe care paseste il va duce cel mai probabil catre un nou punct decisiv al carierei sale: cel in care va ocupa functia de manager al departamentului FMB.
Manager de banchete
In timpul saptamanii lucreaza de la 7 dimineata si pana tarziu in noapte, organizand conferinte, evenimente, petreceri si gale, pregatind personalul si analizand rapoarte. Weekend-urile petrecute la serviciu sunt un lucru normal, in conditiile in care volumul de munca poate ajunge si la 11 evenimente pe zi.
A fi maestrul de ceremonii la Crowne Plaza, unul dintre cele mai mari hoteluri de cinci stele din Bucuresti, nu inseamna numai stralucirea sampaniei care curge in pahare, ci si bugete, obiective lunare, costuri cat mai scazute si – in general – foarte, foarte multa munca. De fapt, Octavian Stoica, managerul care se ocupa de organizarea si supervizarea tuturor evenimentelor gazduite de Crowne Plaza, declara ca este pasionat tocmai de partea operationala a acestora.
„Avem noua sali in incinta hotelului Crowne Plaza, dintre care cea mai mare, Crowne BallRoom, are o capacitate de 300 de persoane in sistem cocktail si 220 de persoane in sistem de restaurant, iar resursele fizice si logistice de care dispune hotelul ne permit organizarea simultana a altor doua evenimente in afara acestuia. In total, putem organiza in aceeasi zi 11 evenimente”, sugereaza Stoica volumul de munca pe care il presupune banquetingul.
La o asemenea mobilizare de forte, aparitia diverselor probleme este inevitabila, dar managerul de 27 de ani nu tine minte sa se fi confruntat cu situatii atat de dificile incat sa il puna incurcatura. „Stiu ca pot sa fac orice” este afirmatia care il caracterizeaza si atitudinea cu care a reusit sa organizeze inclusiv un eveniment de 1.500 de persoane.
Opt martie 2006 este data memorabila a „Opera Ball”, ceremonia de strangere de fonduri de a carei organizare Stoica este cel mai mandru. Considerat cea mai mare realizare a sa de pana acum in domeniul banquetingului, evenimentul a fost organizat in trei zile, dintre care o zi de pregatire, o zi pentru desfasurarea efectiva a balului si o zi pentru strangerea echipamentelor. Totusi, exista si evenimente care pot fi puse la punct in mai putin timp: „Putem sa organizam un eveniment in incinta hotelului chiar daca ne suna clientii cu o ora inainte.”
De la trainee la trainer
Una dintre atributiile mai putin vizibile ale lui Stoica in calitate de Banqueting Manager era aceea de a sustine traininguri pentru generatiile noi de angajati ai hotelului. Totusi, cu noua ani in urma, el era cel initiat in tainele serviciilor hoteliere de lux.
Pe 6 mai 1998, Stoica intra in staff-ul Crowne Plaza ca ospatar. Avea la activ sase luni de experienta de lucru, ca houseman la Athenee Palace Hilton, si un vis: acela de a face cariera in domeniul serviciilor hoteliere.
Odata cu deschiderea, la doua luni de la angajarea sa, a unui nou departament – banqueting, Stoica a avut ocazia sa dezvolte si sa se dezvolte intr-un segment nou nu doar pentru Ana Hotels, compania care administreaza Crowne Plaza, ci pentru toata Romania. De la ospatar, Stoica a fost promovat, dupa 18 luni, in functia de coordonator de evenimente si, odata cu aceasta, a primit primele responabilitati notabile si o prima echipa in subordine, formata din doi oameni.
Evolutia diviziei de banqueting a fost rapida, astfel incat la scurt timp echipa s-a marit, noi pozitii au fost create si a aparut si o sub-divizie a banquetingului, respectiv cateringul. In 2004, Stoica a devenit direct responsabil, din postura de Catering Manager, de acest segment nou pe piata romaneasca. Primul buget administrat a venit la scurt timp, odata cu functia de Asistent Banqueting Manager, iar din 2006, lista promovarilor a inclus si functia de Banqueting Manager.
La exact 9 ani de la angajare, fostul ospatar a fost promovat la functia de Asistent FMB Manager, postura din care se va ocupa de tot ceea ce inseamna alimentatie in stil regal la Crowne Plaza.
[…]