Drepturile pasagerilor: o nouă aplicație smartphone lansată de Comisia Europeană

De: Dragos Tanase / 10.07.2012, 16:30
Drepturile pasagerilor: o nouă aplicație smartphone lansată de Comisia Europeană
Pasagerii care întâlnesc diverse probleme în aeroporturi sau care circulă cu trenul, își pot verifica acum drepturile cu o aplicație lansată de Comisia Europeană, pentru toate platformele de smartphone-uri.

Sincronizându-se la timp cu vacanța de vară, Comisia Europeană a lansat o aplicație pentru smartphone, care vizează drepturile pasagerilor în materie de transport aerian și feroviar, care funcționează pe patru mari platforme de telefonie mobilă: iPhone și iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7. Aplicația este disponibilă în 22 de limbi ale UE și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil cu transporturile, a declarat: „Câți dintre noi nu am stat într-un aeroport, simțindu-ne frustrați în fața cuiva care susținea că nu avem niciun drept, deși noi știam că avem! Cu ajutorul acestei aplicații, milioane de călători pot ajunge ușor la informațiile potrivite despre drepturile lor de pasager în momentul în care au cel mai mult nevoie de acestea, când apar situații neașteptate”.

Fie că este un zbor anulat sau hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau orarul unui tren este modificat, experiențele pot fi traumatizante pentru unii pasageri, aceștia neștiind că pot face față mult mai ușor dacă și-ar cunoaște drepturile.

Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor. De exemplu, în cazul în care un zbor este anulat și pasagerului i se refuză, prin urmare, îmbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri între 125 – 600 EUR. În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.

De asemenea, aplicația vă poate indica pe cine să contactați pentru a depune o reclamație atunci când drepturile nu dumneavoastră nu au fost respectate.

Aplicația face parte din campania Comisiei intitulată „Drepturile dumneavoastră de pasager la îndemână” și ea poate fi descărcată de aici.

Pentru a afla mai multe informații privind drepturile pasagerilor, puteți accesa această pagina oficială a Comisiei Europene.