Facebook și-ar putea schimba numele

De: Ana Obretin / 20.10.2021, 17:21
Facebook și-ar putea schimba numele

Facebook și-ar putea schimba numele, iar anunțul este așteptat să fie făcut săptămâna viitoare. Compania mamă a rețelei de socializare online omonime, care controlează și aplicațiile Instagram și Whatsapp și căștile de realitate virtuală Oculus vrea, să sublinieze astfel ambiția de a construi un metavers.

Cunoscuta rețea de socializare al cărei logo este format din litera F pe un fundal albastru își va păstra identitatea. Dar compania-mamă californiană ar putea primi un nou nume, potrivit The Verge. În zilele următoare, grupul își va anunța rezultatele pe cel de-al treilea trimestru și va organiza o conferință dedicată strategiei metaverse.

CITEȘTE ȘI: Cele mai grave lucruri dezvăluite despre Facebook de către Frances Haugen, fostă angajată

Pana Facebook: Averea lui Mark Zuckerberg a scăzut cu 6 miliarde de dolari

Mark Zuckerberg a spus la sfârșitul lunii iulie că, „în curând, nu vom mai fi văzuți ca un grup cu rețele sociale, ci ca un grup care lucrează în metavers”. Fondatorul Facebook investește foarte mult în ceea ce crede că va fi viitoarea platformă de conexiune la internet, succesoarea smartphone-ului, la rândul lui succesor al computerului.

Acest proiect pe termen lung, care nu ar trebui să fie finalizat mai devreme de un deceniu, mobilizează 10.000 de angajați în Statele Unite, cărora li se vor adăuga alți 10.000 de ingineri, dezvoltatori și cercetători din Europa. Visul șefului Facebook ar fi să proiecteze ochelari de realitate augmentată care să aibă aspectul unor ochelari de vedere și care, odată puși la ochi, ar permite dezvăluirea unui alt univers în care purtătorul să-și vadă rudele, colegii, clienții apărând lângă el sau să lucreze la diverse dosare.

Metavers este un termen inventat de autorul de science fiction Neal Stephenson și domeniul ar deschide genera noi hobby-uri sau locuri de muncă. Compania ar dori să-și schimbe imaginea prin adoptarea unui nou nume, dar și să se distanțeze de marca „Facebook”, care a fost sinonimă în ultimii ani cu diverse scandaluri, și să-și protejeze noile activități.

Această decizie, dacă se concretizează, amintește de cea luată în 2015 de Google. Celălalt gigant din Silicon Valley a adoptat numele „Alfabet” pentru compania-mamă, pentru a-și diferenția dactivitățile. Dar în mintea publicului, Google a rămas Google. 

CITEȘTE ȘI: Netflix, Google, Facebook, printre companiile care impun angajaților să se vaccineze

Zuckerberg vrea ca Facebook să devină un „metavers” online

Foto: Profimedia Images