Irena Violette – Poveste de la Hollywood, născută în România!

De: Nicoleta Nicolae / 08.04.2016, 00:00
Irena Violette - Poveste de la Hollywood, născută în România!
Acum 15 ani, a plecat din România şi domiciliul ei stabil este în prezent în California. Din 2003, dă la Hollywood castinguri după castinguri şi până acum... “Am stat cuminte pe scaun împreună cu Dominique Swain, să intrăm în sala de audiţii. Am fost în aceeaşi echipă cu Sean Young, Jack Nicholson, Mel Gibson, Diane Keaton sau Jennifer Garner. Bine, ei cu rolurile lor mari, eu - cu cele mici”, spune Irena.
Dar după “Metamor­phosis”,  în care a avut rol principal alături de Christopher Lambert, a luat premiul pentru cea mai bună interpretare la festivalul de film fantastic de la Estepona, în Spania.

Irena a plecat din România în ianuarie 2001, după ce terminase un contract cu TVR 1, unde pre­zentase emisiunea “Auto Club”. Pentru scurtă vreme, a locuit la Londra cu soţul ei, Kevin. Ulterior, s-au mutat în SUA, mai întâi în San Francisco, apoi la Seattle şi, în cele din urmă, s-au stabilit în California. “M-am îndrăgostit de acest loc. Aici e cald tot timpul, oceanul se află la doi paşi, străzile sunt flancate de portocali şi streliţia creşte peste tot. Există şi un mare neajuns. Depinzi de maşina ta ca de propriile picioare”.

Prima impresie? “Toată lumea mă privea în ochi şi îmi zîmbea, am remarcat că nimeni nu bea alcool la prânz, că porţiile la restaurant sunt gigantice, că, dacă comanzi o băutură fără alcool, pe următoarele le primeşti gratis, că traficul este infernal pe autostrăzi şi că nu există mijloace de transport în comun, că aproape orice chelner de la Hollywood e actor sau manechin, că în Los Angeles e moda dinţilor foarte albi şi a sporturilor practicate şi de bătrâni de 80 de ani”.

Cum intri în showbiz-ul american
 
De la statutul de turist la cel de actor e o cale lungă. Lung a fost drumul şi pentru Irena. Abia în 2003 a putut să înceapă munca în showbiz, după ce s-a văzut cu green card-ul în buzunar. Până atunci, a studiat tot ce a găsit despre lumea filmului şi a business-ului de film. “Când am căpătat drept legal de muncă, eram mai mult decât pregătită”, îşi aminteşte ea. Iar acum e membră cu drepturi depline SAG (Screen Actor Guild). Şi-a cunoscut primii agenţi la unul dintre atelierele cu public (show-cases) de la cursurile de actorie. “Am început cu figuraţie în filme şi în clipuri muzicale şi am continuat cu multe reclame. Sunt bănoase, dar nu le poţi menţiona în CV-ul tău, pentru că nu interesează pe nimeni. Ulterior, am luat roluri în film de scurt-metraj, în câteva seriale şi, în sfîrşit, în lung-metraje”.

La Hollywood, pentru fiecare rol, la casting se prezintă câteva sute de actori cu acte în regulă. Ce a avut ea în plus? “Am un aspect străin şi exotic pentru americani şi un mic, dar existent, accent. Nu mă străduiesc să par a fi precum ceilalţi. Chiar dacă nu aş avea absolut deloc accent, am altă fizionomie decât majoritatea americanilor. Dar există şi roluri pentru străini, chiar dacă nu atât de multe precum cele pentru actorii locali. Mi s-a întâmplat însă ca un regizor, Zach Horton, să schimbe scenariul pentru ca personajul meu să fie de altă naţionalitate. Filmul respectiv, , jucat doar în trei actori, a primit premiul Ursul de argint la Festivalul naţiunilor din Austria, în 2005. Ca străin, există avantajul că eşti total deosebit de cei din jur, iar dezavantajele… Nu sunt descurajată într-atât încât să renunţ”.

Roluri la Hollywood
Până acum, am văzut-o în “Azi 13, mâine 30 de ani”, “CSI: Miami”, “Salamandra”, “Metamorphosis” sau “Tânăr şi neliniştit”. De asemenea, a apărut în filmele “Transylmania” şi “Moonlight Sonata” sau în serialul „Doi bărbaţi şi jumătate”.