7 sfaturi pentru a te înțelege cu un coleg dificil

Apropo.ro / 12.06.2014, 11:30
7 sfaturi pentru a te înțelege cu un coleg dificil
Trăim vremuri în care tot mai mulți oameni trebuie să coopereze între ei la locul de muncă, iar sfaturile de mai jos vă vor prinde bine în cazul în care aveți un coleg mai supărăcios.

Nu uitați că tensiunile de la locul de muncă pot avea un efect advers asupra oamenilor, iar conflictele pot afecta motivația și productivitatea lor.

1. Nu te concentra pe negativitate

Dacă ești înconjurat de colegi răutăcioși, nu te concentra pe negativitatea lor. Este necesar să creezi legături și să elimini discuțiile neplăcute și situațiile confictuale care te pot face să absorbi energia negativă a colegilor tăi. Nu-ți pierde timpul atât de valoros pe elemente negative. Nu-i lăsa pe alții să te deprime. Arată-le că ești o persoană care merită tratată cu respect.

2. Fii înțelegător

Prea mult subestimăm puterea unei atingeri, a unui zâmbet, a unui compliment onest, etc. Încearcă să fii o persoană înțelegătoare și să-i tratezi pe colegii răutăcioși cu respect. Dacă dai dovadă de umor vei fii apreciat și respectat de colegi. Totul pentru a reduce tensiunea din sânul echipei.

3. Păstrează-ți calmul

Nu fii supărat pe inamicii tăi, pentru că asta îți poate afecta judecata. Trebuie să-ți păstrezi calmul și să eviți acțiuni pe care s-ar putea să le regreți mai târziu. Când ajungi într-un moment dificil, păstrează-ți ritmul normal de a vorbi, nu țipa sau urla. Dacă nu reușești să te temperezi, ar trebui să încerci niște exerciții de respirație care-ți vor întări sistemul nervos într-atât de mult încât să faci față stresului.

4. Ascultă

Știm că e dificil, dar ar trebui să-ți asculți colegii când stau de vorbă cu tine. Lasă-i să-și exprime punctele lor de vedere. Poate aceste discuții vă vor ajuta să găsiți rezolvări la diferite probleme. Deși, discursurile prelungite ale colegilor tăi te vor obosi și chiar extenua. Cinci minute, pe zi, acordate discuțiilor individuale reprezintă un avantaj. Încearcă să fii prietenos și să acorzi atenție tuturor colegilor. Te va ajuta să fii respectat în sânul echipei.

5. Confruntă

Dacă situația nu se schimbă în mai bine, ar trebui să folosești soluții mai eficiente pentru a rezolva problemele interpersonale. Nu trebuie să sari la batăie în orice situație! Poartă o discuție privată și onestă pentru a reduce tensiunea. Încearcă să fii politicos și să scoți la înaintare tot ce ai mai bun din punct de vedere al caracterului. Încearcă să înțelegi poziția colegului tău. Nimeni nu e perfect și trebuie să înțelegi că este normal să apară inadvertențe. Lasă-ți colegul să înțeleagă ce consideri tu că nu merge în relația voastră și găsiți împreună soluții pentru a trece peste momentul dificil.

6. Ignoră

Cel mai bun mod de a câștiga o luptă este să o eviți și să găsești o soluție de compromis. Din păcate, există momente când nu poți face un compromis. Cel mai bun mod de a ieși dintr-o situație conflictuală este să ignori. Pune o barieră între tine și persoana cu care te cerți. Vezi-ți de treabă și concentrează-te pe responsabilitățile pe care le ai. Te va ajuta să te bucuri de ziua respectivă și să muncești cu un mare zâmbet pe față.

7. Cere ajutor șefului

Asta e o variantă extra de folosit în cazul în care nu găsești alte rezolvări pentru o problemă enervantă. Dacă unul sau altul dintre personajele de la muncă are un comportament care te împiedică să-ți faci treaba, ar trebui să iei măsuri. Nu suferi în liniște. Cere ajutorul șefului sau al unui reprezentant al departamentului resurse umane. Cei care au posibilitatea sigur se vor implica în rezolvarea problemei pentru că au interesul ca toți angajații companiei să fie cât mai productivi.