Amazon cumpără MGM pentru 8,45 de miliarde de dolari

De: Ana Obretin / 26.05.2021, 19:16
Amazon cumpără MGM pentru 8,45 de miliarde de dolari

Amazon cumpără MGM Studios pentru 8,45 de miliarde de dolari, au anunțat companiile miercuri, aceasta fiind cea mai ambițioasă mișcare a platformei de comerț online în domeniul divertismentului.

Aceasta este a doua cea mai mare achiziție făcută de Amazon, după cumpărarea companiei Whole Foods, în 2017, pentru 13,7 miliarde de dolari.

Amazon a transmis că speră ca, prin intermediul vastului catalog de filme și producții TV al MGM, să crească vizibilitatea serviciului său Prime Video.

Într-o declarație de presă, președintele MGM, Kevin Ulrich, a spus: „Oportunitatea de a alinia istoria MGM cu Amazon este o combinație care inspiră”.

Tranzacția anunțată miercuri arată dorința Amazon de a investi masic pentru a putea concura pe o piață a streaming-ului din ce ân ce mai aglomerată, alături de giganți ca Netflix și Disney.

Tranzacția a fost coordonată de Mike Hopkins, vicepreședinte senior al Amazon Studios și Prime Video, și de președintele consiliului de administrație al MGM, Kevin Ulrich, al cărui grup Anchorage Capital este un acționar majoritar al studioului de producție.

Proprietarul MGM a anunțat încă din decembrie 2020 că această companie este de vânzare.

În prezent, compania lui Jeff Bezos are peste 200 de milioane de abonați la serviciul său Prime. O modalitate rapidă de a dezvolta platforma de streaming era să preia catalogul uriaș de titluri MGM, unul dintre cele mai mari din domeniu.

Printre cele 4.000 de titluri MGM se numără francizele „James Bond”, „Hobbit”, „Rocky/ Creed”, „RoboCop” și „Pink Panther”, precum și filme ca „Silence of the Lambs”, „The Magnificent Seven” și „Four Weddings and a Funeral”. Li se alătură aproximativ 17.000 de episoade ale unor show-uri ca „Stargate SG-1”, „Stargate Atlantis”, „Stargate Universe”, „Vikings”, „Fargo”, „The Handmaid’s Tale”, „Get Shorty”, „Condor”, „Fame”, etc. MGM deține și show-uri fără scenariu, ca „The Voice”, „Survivor”, „Shark Tank”, „The Real Housewives of Beverly Hills” și „The Hills”.

Pentru Amazon, mass-media este o parte relativ mică a imperiului său, dar reprezintă un segment de afaceri cu creștere rapidă. În 2020, compania a cheltuit 11 miliarde de dolari pentru emisiuni TV, filme și muzică difuzate pe Prime – în creștere cu 40% față de anul precedent.

În primele trei luni ale anului 2021, MGM Holdings a raportat câștiguri de 403,3 milioane dolari, în creștere cu 27% față de anul precedent, și venituri nete de 29,3 milioane dolari. 

CITEȘTE ȘI: MGM nu are cumpărător pentru arhiva de filme

Primele trei episoade din noul sezon „The Handmaid’s Tale”, lansate mai devreme

Keanu Reeves va juca într-un film și o serie anime adaptate după cartea sa “BRZRKR”

Lady Gaga dezvăluie prima imagine de pe platourile „House Of Gucci”

Foto: Profimedia Images