Cinema în Aer Liber continuă cu încă şase filme între 4 – 9 septembrie

De: Cristiana Trifu / 04.09.2018, 14:48
Cinema în Aer Liber continuă cu încă şase filme între 4 – 9 septembrie
Proiecţiile de filme de pe Insula Artelor din parcul Titan încep de săptămâna aceasta de la 20:30

Cinema în Aer Liber a ajuns deja la jumătatea proiectului de cinema neconvenţional care se desfăşoară pe Insula Artelor din Parcul Titan. 12 filme, fie nominalizate şi premiate anul acesta la Globurile de Aur, Festivalul de Film de la Cannes, Premiile Cesar şi Oscar, fie din retrospectiva de filme clasice româneşti, mai pot fi văzute, de marţi până duminică, de la 21:00, cu intrarea liberă pentru public în limita locurilor disponibile.

În primele două săptămâni spectatorii s-au putut delecta cu peliculele premiate ca  “Au Revoir La-Haut” (r. Albert Dupontel), “L’Atelier” (r. Laurent Cantet), “In the Fade” (r. Fatih Akin), “Loving Vincent (r. Hugh Welchman, Dorota Kobiela)”, “România neîmblânzită” (r. Tom Barton-Humphreys), “Un beau soleil interieur” (r. Claire Denis) şi “Happy End” (r. Michael Haneke), alături de memorabilele “Nea Mărin miliardar” şi “Mihai Viteazul”(r. Sergiu Nicolescu) şi „Veronica” (r. Elisabeta Bostan).
Programul din săptămâna 4 – 9 septembrie este:

4 septembrie – L’Atelier (r. Laurent Cantet, nominalizat în competiţia Un certain regard, la Cannes 2017, AP12), cel de-al 8-lea film al renumitului regizor francez Laurent Cantet (Entre les murs), vorbeşte despre dificultatea generaţiei tinere de a-şi găsi locul într-o societate violentă, ruptă între probleme sociale şi politice.
Olivia (Marïna Fois), o scriitoare celebră, organizează un atelier de vară la care participă un grup de tineri din sudul Franţei. Printre ei, Antoine, un tânăr conflictual şi talentat, care rupe dinamica grupului. Olivia este deopotrivă îngrijorată şi fascinată de violenţa lui Antoine şi încearcă să-l cunoască dincolo de graniţele Atelierului.

5 septembrie – România neîmblânzită (r. Tom Barton – Humphreys, AG) arată cum, în inima Europei există o viaţă naturală fabuloasă: o explozie a sălbăticiei, care reprezintă căminul a nenumărate vietăţi. Munţii infiniţi, pădurile străvechi, apele nesfârşite, toate acestea găzduiesc creaturi de referinţă pentru bătrânul continent.
Sunt ţinuturi ale frumuseţii şi sălbăticiei unde destinele sunt dictate de anotimpuri. Creaturi parcă desprinse din legendă trăiesc în libertate, aici animalele se luptă pentru supravieţuire, iar filmul va dezvălui toate aceste poveşti incredibile.

6 septembrie – Pororoca (r. Constantin Popescu, Premiul pentru Cel mai bun actor la Festivalul de Film de la San Sebastian, N15) spune povestea lui Tudor (Bogdan Dumitrache) şi a Cristinei (Iulia Lumânare). Cei doi duc o viaţă de cuplu obişnuită, fără alte griji aparente, altele decât cele inerente, legate de creşterea şi educaţia copiilor: Maria (5 ani) şi Ilie (7 ani). Într-o duminică dimineaţă, Tudor iese cu copii în parcul din apropierea blocului. Într-o clipă de neatenţie a tatălui, Maria dispare. Împreună cu alţi părinţi, Tudor o caută frenetic prin zonă. 30 de minute mai târziu, Tudor anunţă poliţia. Maria este considerată, oficial, dispărută.

7 septembrie – The Square (r. Ruben Östlund, câştigătorul Palme d’Or la Cannes în 2017, nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun film străin în 2018, câştigător a 6 premii ale Academiei Europene de Film, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun regizor, Cel mai bun scenariu, N15), îl aduce în prim-plan pe Christian, un respectat curator al unui muzeu de artă contemporană. Divorţat, dar tată devotat a doi copii, conduce o maşină electrică şi sprijină cauze nobile.
Expoziţia sa, The Square / Pătratul, este o instalaţie care invită trecătorii să mediteze la altruism şi la responsabilitatea pe care o au ca fiinţe umane. Uneori, însă, este dificil să trăieşti conform propriilor tale principii: răspunsul prostesc al lui Christian la furtul telefonului său îl aruncă într-o serie de situaţii jenante. Între timp, agenţia de PR a muzeului crează o campanie neaşteptată pentru The Square. Feedbackul este copleşitor şi îl aruncă atât pe Christian, cât şi muzeul, într-o criză existenţială.

8 septembrie – Reconstituirea (r. Lucian Pintilie, N15) spune povestea reconstituirii unui banal incident, o bătaie între doi tineri, întreprinsă de Miliţie, care se transformă într-o crimă. Este primul film, ca operă de artă, care în ton ironic, maliţios, cinic, ne introduce în infernul românesc, moral şi spiritual, în labirintul băşcăliei, varianta specific românească şi degradată a spiritului balcanic.

Sunt de reţinut şi interpretările de excepţie ale actorilor George Mihăiţă, Vladimir Găitan, George Constantin, Emil Botta, Ernest Maftei, Ileana Popovici, Ştefan Moisescu – cele mai valoroase din întreaga lor carieră cinematografică.

9 septembrie – Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii (r. Cătălin Mitulescu, câştigător al Un Certain Regard la Cannes 2006) –  Bucureşti, 1989. Eva, fratele ei mai mic Lalalilu si parinţii lor locuiesc intr-un cartier mărginaş al capitalei. Lalilu are 7 ani si o adora pe Eva. Ea are 17 ani si este pentru prima dată îndrăgostită. Viaţa Evei se schimbă însă în ziua în care ea şi Alexandru sparg în şcoală, din greşeală, bustul lui Ceauşescu. Sunt prinşi şi li se cere să îşi facă autocritica în faţa adunării şcolare. Obligat de tatăl său, Alexandru se umileşte şi scapă. Eva refuză, este exmatriculată şi transferată la o şcoală profesională de la periferia oraşului. Îl părăseşte pe Alexandru si, împreună cu Andrei, pune la cale un plan să fugă din România. Vor să treacă Dunărea înnot. Martor al plecării celor doi, Lalilu ia decizia vieţii lui.

Evenimentul îşi propune să ofere spectatorilor o alternativă la vizionarea filmelor la televizor sau în multiplexuri şi, prin selecţia prezentată, urmăreşte să atragă publicul larg către filmele de autor. Deşi pe insulă, sub cerul liber, peliculele vor putea fi vizionate în condiţiile unei săli de cinema moderne, la standarde europene.

Detalii despre filme şi programul complet pot fi găsite pe site-ul www.cinemainaerliber.ro
Accesul publicului la acest eveniment este liber.