Compania unde tinerii sunt fericiți că nu au birouri (Poze)

Apropo.ro / 13.06.2013, 10:45
O companie din România a reușit cu brio să îmbine utilul cu plăcutul la locul de muncă, pentru a crește productivitatea angajaților... rămași fără biroul de lucru.

Nouă din zece candidați vorbesc la interviul de angajare despre dorința lor de a avea un loc de muncă într-un mediu motivant și vesel, în care să poată interacționa oricând cu colegii și să se simtă ca acasă. Pot exista la birou laptopuri, tablete, telefonie prin internet, jocuri, canapele și spații de stat la povești și, în același timp, productivitate, politici de resurse umane și responsabilitate socială?

birou

 Ca urmare a evoluției demografice, companiile se confruntă astăzi cu schimbare majoră de paradigmă în ceea ce privește modul de lucru, de a comunica și motiva angajații la locul de muncă, cu impact direct asupra strategiei de real-estate și a politicilor de resurse umane, susțin oficialii Colliers România, companie specializată în consultanță imobiliară, care a investit circa 170.000 de euro pentru birourile celor aproape 60 de angajați cu care lucrează.

Conform studiilor, spațiul per angajat va ajunge, în următorii cinci ani, la 12-15 metri pătrați, de la 8-10 metri în prezent. Compania viitorului va avea mai puține birouri individuale și săli de ședință și mai multe spații pentru colaborare între echipe și va fi mai eficientă energetic.

birou

Ilinca Păun, managing director al Colliers Intenational România, vorbește de un cost de 3.000 de euro pentru fiecare angajat pentru reamenajarea companiei. „Cel mai greu nu s-au adaptat tinerii, ci angajații mai vechi. A fost ușor să ne adaptăm. Banii pentru tehnologie au fost principala cheltuială pentru a susține procesul pe care ni l-am propus„, spune Ilinca Păun. Unui birou îi revin acum 1,5 angajați, astfel că epoca în care angajatul venea la serviciu și se așeza la masa lui a apus.

birou

A fost o problemă cu ordinea și curățenia. Fiecare angajat trebuie să lase curat după ce termină de lucrat, fie că este vorba de birou, canapea, bibliotecă sau sală de ședințe. Trebuie să-ți iei ce ai și apoi să pleci„, explică Ilinca Păun. Odată cu trecerea la noul tip de amenajare, compania a eliminat tone de hârtie prin reorganizarea arhivei. Fiecare angajat are o cutie cu cheie în care își lasă lucrurile personale, tocmai pentru a elimina aglomerarea meselor și a spațiilor comune.

Citește mai multe detalii despre prima companie din România unde tinerii nu au birouri, pe Business Magazin