Cum a fost la Webstock 2010

Redacția / 17.09.2010, 14:19
Ieri a avut loc Webstock 2010, cea mai importanta conferinta dedicata social media din Romania. Apropo.ro a fost acolo si va povesteste cum a fost.

Evenimentul a durat toata ziua si a fost impartit in Webstock
Conferences si Webstock Awards.

In cadrul Webstock Conferences au avut loc 6
intalniri interactive despre cele mai noi tendinte in social media,
bune practici, comunicare si promovare, aducand in prim-plan
ultimele tehnologii si aplicatii din domeniu.

In prima sesiune de
conferinte s-a vorbit despre noile tendinte in social media si
despre ascensiunea retelelor sociale din ultimul timp in
Romania.


Cristian Manafu, organizator
evenimente Evensis

Cristian Manafu, primul dintre speakeri a facut
o scurta istorie a reteleor sociale din Romania. Cristi a explicat
ca odata cu aparitia Facebook si Twitter, oamenii au trecut de la
comunicarea in anumite grupuri de interes (forumuri, yahoo groups,
etc.), la comunicarea cu toata lumea.

Cel de-al doilea invitat, Madalin
Vladcu
, a prezentat un studiu referitor la retelele
sociale utilizate de romani. Astfel am aflat ca
Facebook este noul lider al retelelor sociale din
Romania
, depasind in sfarsit Hi5.

De asemenea, am mai aflat Intr-o luna, utilizatorii petrec cam
13 zile pe social media, o sesiune avand o ora si 19 minute, iar

25% din acestia intra pe retelele sociale de la locul de
munca.
Studiul a arata si ca 23% dintre conexiunile la
Internet sunt realizate de pe telefonul mobil, iar doar 11% dintre
utilizatori accepta prietenia oricarei persoane, majoritatea fiind
interesati numai de cei pe care ii stiu personal.

Cu o concluzie interesanta a venit Marko Kind,
care a spus ca oamenii folosesc retele
sociale in principal pentru a socializa,
pentru a cunoaste
persoane cu pasiuni comune si de aceea social media nu este un
mediu tocmai potrivit pentru retail. Oamenii accepta numai
brandu-urile de care sunt interesati.


Marko Kind, CMO
Vodafone

Raluca Kisesu a subliniat faptul ca si femeile sunt
foarte interesate de acest domeniu
si ca acestea comunica
foarte mult in comunitatile online specifice femeilor. Acestea
cheltuie mult si astfel sunt o piata foarte buna de vanzare.

Cel care a incheiat prima sesiune de conferinte a fost Radu
Ionescu, care a prezentat cateva lucruri pe care le-a invatat in 14
luni de social media pentru compania sa. Acesta a sugerat faptul ca

social media nu inseamna numai A-list bloggers

si ca in social media trebuie sa incerci destul de mult pana sa
gasesti varianta optima.

Dupa pauza, a urmat
cea de-a doua sesiune de conferinte, in care s-a vorbit despre
viitorul in social media.

Cel care a deschis sesiunea a fost
Alexis Bonte, care a spus ca atunci cand early
adopter-ii se opresc din folosirea unui produs, atunci produsul
ajunge la maturitate si atinge deja masele. Cand toata lumea
foloseste un anumit prods, early adopter-ii migreaza spre urmatorul
lucru cool.

O prezentare mai tehnica a avut Zoli Herczeg, care a vorbit
despreconceptul
de cloud computing
si de avantajele si dezavantajele
acestuia.

Anteprenorul online, Vlad Stan, a declarat ca
oamenii se impart in trei categorii: cei care traiesc in viitor
(vorbesc tot timpul despre ce vor face, ce planuri au), cei care
traiesc in prezent si cei care traiesc in trecut (nostalgici dupa
vremurile trecute).

Acesta avertizeaza ca o prezenta foarte accentuata in
social media atrage dupa sine o concentrare in trecut
si
spune ca schimbarea este cuvantul cheie atunci cand vine vorba de
anteprenoriat online.


Dragos Manac, anteprenor
online

Cel care a incheiat cea de-a doua sesiune de conferinte a fost
Dragos Manac, de asemenea un anteprenor online, care a facut

un fel de stand-up comedy
, vorbind despre lucrurile la care se
pricepe toata lumea: fotbal, femei, masini si internet. Printre
lucrurile serioase care s-au discutat am extras faptul ca
social media se poate compara cu o piata, prin care treci
si auzi din cand in cand cate ceva.

Dragos a dat si cateva sfaturi tinerilor anteprenori online si
le-a sugerat acestora sa faca bine research atunci cand vor sa faca
un proiect, pentru ca e posibil ca ideea ta sa o fi pus deja cineva
in practica.

Dupa cea de-a doua
sesiune de conferinte, publicul s-a impartit in trei sali,
Comunications, Concepts si Connections

In sesiunea Comunications, Lidia Solomon,
Cornel Cojocaru, Paul Markovits, Crenguta Rosu si Ioana Manoiu, au
vorbit despre cum au integrat companiile la care lucreaza social
media in comunicare, iar Justin Kadima, Mihai Dragan, Ionut Oprea,
Mihai Tataru si Laurentiu Dumitrescu au prezentat culisele unor
campanii desfasurate in ultimul an, in mediul online.


Cativa dintre vorbitorii din
sesiunea Concepts

In cadrul sesiunii
Concepts
au fost prezentate patru noi proiecte prin care
se poate comunica mai eficient in social media. De asemenea au fost
prezentate si cinci idei noi referitoare la promovarea in social
media pentru proiecte din diferite domenii de activitati.
S-a vorbit si despre proiectul Let’s Do It
Romania,
cel mai ambitios proiect de implicare sociala
din Romania.

In sesiunea Connections nu s-a vorbit despre tehnologii
si tentinte
, ci despre puterea social media si ideea ca
Internetul creeaza multiple conexiuni si ocazii de socializare,
transformandu-se intr-un spatiu de interactiune, sharing, informare
si relationare. Printre vorbitori s-au aflat Bobby Voicu, Andreea
Catu, Cristina Bazavan, Bogdan Ionescu, Bogdana Butnar, Andrei
Rosca, Catalin Tenita, Dragos Bucurenci si Adrian Soare.