LEGO a lansat setul cu cele mai multe piese: Colosseum-ul Roman

De: Andra Voiculescu / 07.12.2020, 11:56
LEGO a lansat setul cu cele mai multe piese: Colosseum-ul Roman
Cea mai mare construcţie din istoria LEGO a văzut lumina zilei într-un an anormal pentru marcă şi industrie în general. În noiembrie, penultima lună a anului, LEGO a oferit încă o surpriză fanilor săi în magazine fizice şi online, lansând un set de 9.036 de piese.

Brandul danez a fost caracterizat de o creştere în timp, fiind apreciat şi recunoscut şi pentru cererea sa ridicată de seturi care, an de an, surprind lumea datorită design-urilor lor incredibile şi a licenţelor extraordinare. Anul acesta nu a făcut excepţie prin incursiunea mărcii Nintendo în produsele sale şi lansarea pe piaţă a seturilor LEGO Super Mario. Dar, când s-ar putea crede că asta a fost tot pentru 2020 şi lansarea mărcii, marea bombă a sosit pe 27 noiembrie: Colosseumul Roman LEGO compus din 9.036 de piese. Sunteţi gata să asistaţi la unul dintre cele mai bune seturi LEGO?

Acest set rupe piatra de hotar pentru cea mai mare clădire din istoria LEGO, care a fost lansată în 2017 şi conţinea aproape 8.000 de piese: UCS Millenium Falcon din franciza Star Wars. Deşi au trecut 3 ani, se pare că recordul va fi depăşit nu cu 100 sau 200 de piese, ci cu aproape 2036!

Franciza Star Wars este una dintre cele mai surprinzătoare pentru marcă, iar cele mai bune producţii ale sale sunt cunoscute sub numele de UCS (Ultimate Collector Series). „Death Star” şi „Slave-1” al lui Bobba Fett sunt cele mai recente versiuni şi cele mai recunoscute de fanii LEGO, care şi-au dublat (sau mai mult) valoarea pe piaţă. Din acest motiv, Colosseum-ul roman LEGO este poziţionat ca unul dintre cele mai prestigioase seturi pentru colecţionari care nici măcar nu îşi pot imagina scara şi dimensiunile pe care le poate avea primul set, cu 9.036 de piese. De fapt, este chiar mai surprinzător decât adidaşii de tenis LEGO.

Colosseumul Roman este disponibil începând cu 27 noiembrie, iar preţul său este de circa 550 de dolari. Cantitatea de detalii şi piese unice care au fost construite pentru a aduce acest set de la marca LEGO Creator Expert este enormă. Această colecţie se alătură unei serii de monumente şi stadioane pe care brandul le-a lansat, precum Turnul Eiffel sau stadionul Old Trafford din Manchester United. Aceste tipuri de seturi sunt recomandate adulţilor datorită complexităţii şi timpului de asamblare. Dacă un set de 1.000 de piese are 3 sau chiar 4 pungi de piese şi o sută de paşi, imaginaţi-vă ce reprezintă un set de aproape 10 ori mai mare. Nebunie!

Programul de lansare LEGO este de obicei foarte strict, iar seturile nu sunt niciodată lansate sau anunţate în luna decembrie. Aceasta este o strategie tipică a mărcii care permite creşterea vânzărilor şi a „hype-ului” în luna decembrie la toate seturile anunţate şi lansate în cursul anului.


LEGO a avut un an excelent în 2020, în ciuda pandemiei de coronavirus. Sau poate tocmai de aceea.

Producătorul danez de jucării a declarat că vânzările au crescut cu 14% în prima jumătate a anului 2020 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. CEO-ul Niels Christiansen a menţionat că investiţiile în comerţul electronic au fost cruciale în perioada în care magazinele de vânzare cu amănuntul au fost închise, adică în primul lockdown al anului.

Drept urmare, profitul operaţional Lego a crescut cu 11%, la 622 milioane dolari.

Nu este vorba doar de Lego. Producătorii de jocuri şi jucării au cunoscut un mare succes, deoarece restricţiile de distanţare socială încurajează mulţi oameni să găsească noi modalităţi de a-şi petrece timpul.

Profitul operaţional al Nintendo a crescut la rândul său cu 428% în cel mai recent trimestru al său, în care consola Switch şi jocul „Animal Crossing” au continuat să crească vânzările. Acţiunile companiei au crescut cu 35% în acest an.

Pe de altă parte, conglomeratele de jucării precum Mattel şi Hasbro s-au confruntat cu probleme. Aceste companii au acuzat dificultăţile de producţie şi distribuţie legate de pandemie drept obstacole majore în cele mai recente trimestre.

Acţiunile lui Hasbro au scăzut cu 22% până în prezent, în timp ce Mattel a scăzut cu 18%. Întreprinderile se uită acum la sezonul de sărbători, care speră că poate ajuta la recâştigarea terenului pierdut.