TikTok ia măsuri pentru a reduce numărul provocărilor periculoase din online

De: Ana Obretin / 17.11.2021, 13:47
TikTok ia măsuri pentru a reduce numărul provocărilor periculoase din online

TikTok încearcă să îmbunătățească detectarea provocărilor și farselor periculoase și să întărească politicile platformei video legate de acest subiect.

„TikTok a lansat un proiect global pentru a înțelege mai bine implicarea tinerilor în provocări și farse cu potențial dăunător. Deși nu sunt unice pentru nicio platformă, efectele și preocupările sunt resimțite de toți – astfel că TikTok a vrut să afle cum ar putea dezvolta răspunsuri și mai eficiente pe măsură ce lucrează pentru a sprijini mai bine adolescenții, părinții și educatorii”, se arată într-un comunicat remis Apropo de platformă.

CITEȘTE ȘI: Trupa The Beatles este în mod oficial prezentă pe platforma TikTok

TikTok a eliminat peste 81 de milioane de clipuri la nivel global, pentru nerespectarea politicilor sale

Pentru acest raport, TikTok a chestionat peste 10.000 de adolescenți, părinți și profesori din Argentina, Australia, Brazilia, Germania, Italia, Indonezia, Mexic, Marea Britanie, SUA și Vietnam. Raportul a fost întocmit de dr. Zoe Hilton, director și fondator Praesidio Safeguarding, o agenție independentă de safeguarding. La raport au mai contribuit 12 experți de top în siguranța tinerilor din întreaga lume.

0,3% dintre adolescenți au luat parte la o provocare pe TikTok catalogată de ei ca foarte periculoasă

Când au fost rugați să descrie o provocare online recentă, 48% dintre adolescență au spus că a crezut că sunt în siguranță, catalogând-le drept distractive sau care nu prezintă motive de îngrijorare, 32% au spus că acestea includeau anumite riscuri, dar erau în continuare în siguranță, 14% dintre aceste provocari au fost descrise ca fiind riscante și periculoase, în timp ce 3% dintre provocările online au fost descrise ca fiind foarte periculoase. Doar 0,3% dintre adolescenți au spus că au luat parte la o provocare pe care au catalogat-o drept foarte periculoasă.

Adolescenții folosesc o serie de metode pentru a înțelege riscurile care pot fi implicate în provocările online, cum ar fi vizionarea videoclipurilor cu alte persoane care iau parte la provocări, citirea comentariilor și discuțiile cu prietenii, iar 46% dintre adolescenți au declarat că doresc „informații bune despre riscuri pe scară largă” și „informații despre ceea ce este prea departe”.

Se fac și farse care prezintă riscuri de suicid și autovătămare. Unele provocări sunt farse, minciună răspândită  intenționat pentru a păcăli oamenii să creadă ceva care nu este adevărat. Scopul unei farse rău intenționate este de a răspândi frică și panică. 31% dintre adolescenții expuși acestor farse au experimentat un impact negativ și, dintre 63% au spus că impactul negativ a fost asupra sănătății lor mintale. 56% dintre părinți au spus că nu ar menționa o farsă cu risc de autovătămare decât dacă un adolescent a menționat-o mai întâi, iar dintre părinți au simțit că este dificil să discute despre farsele fără a provoca interes pentru ele.

TikTok spune că încearcă să întărească eforturile de protecție, prin diverse mijloace. „Deși TikTok deja elimină și ia măsuri pentru a limita răspândirea farselor de această natură, pentru a proteja în continuare comunitatea, platforma va începe să elimine avertismentele alarmiste despre ele, deoarece ar putea cauza prejudicii tratând farsa de autovătămare ca fiind reală. TikTok va continua să permită conversații care urmăresc să disipeze panica și să promoveze informații corecte”, potrivit comunicatului.

De asemenea, platforma a creat o tehnologie care alertează echipele de siguranță cu privire la creșterea bruscă a conținutului care încalcă hashtag-uri și a extins-o acum pentru a captura și comportamentul potențial periculos. Totodată, oferă noi resurse pentru sprijinirea membrilor comunității, prin dezvoltarea Centrul de Siguranță și îmbunătățirea limbajului folosit în etichetele de avertizare.

TikTok este o platformă care are în principal conținut video scurt pentru mobil.

CITEȘTE ȘI: TikTok a anunțat o serie de noi soluții creative și comerciale în sprijinul brandurilor

Foto: Profimedia Images