Disney depășește așteptările în trimestrul 3, cu 116 milioane de abonați pe Disney+

De: Ana Obretin / 13.08.2021, 10:35
Disney depășește așteptările în trimestrul 3, cu 116 milioane de abonați pe Disney+

Gigantul Disney a depășit așteptările acționarilor raportând în cel de-al treilea trimestru al acestui an venituri de 17 miliarde de dolari și profituri de 923 de milioane de dolari pe perioada aprilie – iunie.

Rezultatele pozitive se datorează platformei de streaming, cât și parcurilor tematice, unde varianta delta a SARS-CoV-2 nu pare să fi afectat dramatic activitățile din această vară. Astfel, numai din activitățile din parcuri Disney a obținut 4,3 miliarde de dolari, în creștere față de 1,1 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut. 

Platforma de streaming Disney + are acum 116 milioane de abonați, cu mult peste așteptările pieței, potrivit comunicatului emis de grupul american joi. Aceasta deși serviciul de streaming a crescut prețul lunar al abonamentului de bază la 8 dolari în aprilie. Analiștii se așteptau doar la o cifră cuprinsă între 113 și 114 milioane de abonați.

„Acum că Disney + s-a lansat pe majoritatea piețelor importante, începe munca grea. Va trebui să continue să atragă noi abonați, păstrându-i în același timp pe cei care s-au abonat deja ”, a declarat Eric Haggstrom, analist la firma eMarketer. Însă „catalogul de streaming Disney este cea mai mare competiție pentru Netflix, iar Disney + câștigă rapid teren în fața liderului industriei”, a adăugat acesta.

„Platformele noastre funcționează foarte bine”, a spus șeful Disney, Bob Chapek. „Avem acum 174 de milioane de abonamente în total la Disney +, ESPN + (sport) și Hulu și o mulțime de conținut nou care urmează să fie lansat”, a explicat acesta.

Totuși, pandemia încă afectează deciziile strategice ale grupului de divertisment privind lansarea de filme în cinema și / sau pe platforma de streaming.

„Nimeni nu a anticipat reapariția COVID cu varianta delta, care are un impact semnificativ asupra pieței”, a recunoscut Bob Chapek. Acesta a subliniat că grupul a ales să favorizeze flexibilitatea, să poată „urmări consumatorul oriunde s-ar duce”. Și „când s-au redeschis sălile de cinema, a existat o imensă reticență din partea publicului de a reveni”, a insistat el.

Filmul „Black Widow” a fost astfel lansat în același timp pe platforma de streaming și în cinematografe, fapt pentru care compania se confruntă în prezent cu un proces intentat de Scarlett Johansson. Ea acuză Disney de încălcarea contractului, care i-ar fi adus daune de milioane de dolari, deoarece lansarea online a afectat încasările filmului din biletel de cinema. 

CITEȘTE ȘI: Disney lansează experiența imersivă Star Wars Galactic Starcruiser. Prețurile sunt pe măsură

Primetime Emmy: Disney conduce în topul nominalizărilor, iar HBO a depășit Netflix

Foto: Profimedia Images