Doctorul Diesel, plata dupa consultație

Apropo.ro / 27.02.2002, 19:32
Doctorul Diesel, plata dupa consultație
Propulsoarele diesel au capatat în ultimii ani o audiența din ce în ce mai mare, atat pe plan vest-european cat și pe piața din Romania. Astfel, pe piața locala, vanzarile de mașini noi echipate cu motoare diesel au contat, anul trecut, în unele cazuri cu 80 - 90%

Propulsoarele diesel au capatat în ultimii ani o audiența din ce în ce mai mare, atat pe plan vest-european cat și pe piața din Romania. Astfel, pe piața locala, vanzarile de mașini noi echipate cu motoare diesel au contat, anul trecut, în unele cazuri cu 80 – 90% din volumul total al comenzilor.

În cazul companiei Ford, motoarele diesel destinate autoturismelor nu au fost pana acum punctul forte, însa a doua generație de propulsoare pe tehnologie cu conducta comuna (common-rail) pare sa schimbe lucrurile.

Pentru noile mașini Ford, motoarele common-rail (gama denumita în acest caz TDCi) promit – conform companiei – o scadere a consumului de combustibil de aproximativ 10 procente, de aceea gigantul american a anunțat ca pe langa noul Fiesta, Focus și Mondeo, aceste propulsoare vor fi foarte curand disponibile pe toata gama sa de autovehicule.

Modelul Ford Focus TDCi, lansat pe piața vest-europeana începand cu vara anului 2001 iar din noiembrie prezent și în Romania, este potrivit oficialilor reprezentatului general Ford, compania Romcar, varful de lance al companiei americane pe piața locala.

Iata acum oferta Romcar pentru cei care doresc sa achiziționeze în leasing un Ford Focus TDCi. Exemplul de calcul a fost realizat de Romcar pe un Focus cu motor de 1,8litri TDCi și 115 cai-putere, varianta de echipare Trend și o caroserie în 3 uși.

Prețul din oferta (vezi tabelul de mai sus) pentru aceasta mașina este de 15.210 euro, condiții de livrare CIP București, iar eșalonarea plaților a fost facuta pe 3 ani (36 de luni, avans plus 12 rate trimestriale).

Avansul minim pe care trebuie sa îl platiți la achiziționarea unui model Ford în leasing este de 30% (purtator de TVA), în acest caz acesta fiind în valoare de 4.563 de euro (fara TVA). Trebuie spus ca în cazul achiziționarii unui autoturism în leasing, atat TVA cat și eventualele accize, pentru cumpararea mașinii, vor fi platite la sfarșitul contractului (dupa ce a fost platita ultima rata).

Acesta este de altfel principalul avantaj al unui contract de leasing în comparație cu achiziționarea în rate (în cazul ratelor, atat TVA cat și accizele se adauga la prețul din oferta imporatorului sau distribuitorului, în acest fel dobanda perceputa fiind mai mare, deoarece procentul se aplica la o valoare mai mare).

Ca dezavantaj, se poate spune ca în cazul leasing-ului, proprietarul mașinii este pana la semnarea contractului de vanzare-cumparare compania de leasing și nu cel care platește ratele. Revenind la modelul Focus, valoarea reziduala (cota din valoarea totala a mașinii, ramasa neachitata la sfarșitul contractului de leasing și prețul la care poate fi cumparata efectiv mașina) va fi de 20% din prețul inițial, adica 3.042 de euro.

Atenție, la plata avansului, va trebui sa achitați și valoarea cheltuielilor de import, omologare și înmatriculare, în suma de 234 de euro și comisionul de analiza-administrare, în valoare de 486,72 de euro (3,2% din valoarea contractului)!

Pe scurt, banii pe care va trebui sa îi platiți sunt: la semnarea contractului de leasing, avansul de 30% din prețul de lista, plus cheltuieli de import, omologare, înmatriculare, și analiza-administrare; rata trimestriala este de 893 de euro, la care se adauga asigurarea de 227 de euro în fiecare trimestru al primului an, 190 de euro pentru ratele din al doilea an și 182 de euro trimestrial pentru al treilea an.

În cazul în care doriți sa aflați mai multe detalii despre oferta Romcar precum și pentru lista completa a dealerilor Ford din țara, puteți accesa adresa de Internet: www.romcar.com/Ford/ford.html.

Mașina pe care Jaguar a promis sa nu o produca niciodata

Aceasta este mașina pe care compania Jaguar a ptomis ca nu o va produce niciodata, X-Type 2WD cu tracțiune pe roțile din spate. Dupa ce compania din Midlands a facut mari eforturi cu lansarea originalului X-Type, iata o mașina care se pare ca a luat-o într-o direcție greșita. Sau nu? Motivația este simpla: deoarece majoritatea clienților nu vor simți diferențe între ținuta versiunii X-Type cu tracțiune integrala și acesta, dar vor observa diferența de preț. Spus în clar, Jaguar a trebuit sa lanseze versiunea, ca principal rival al Seriei 3 de la BMW.

Cu un preț de sub 28.000 de dolari – cu aproximativ 1.000 de dolari mai puțin decat o versiune de top al lui Ford Mondeo și cu 3.000 de dolari mai ieftin decat versiunea cu tracțiune integrala, mașina cu motor de 2 litri și șase cilindri în V are ca principali rivali Audi A4 1.8T și BMW 318i Este deci lansarea noului X-Type un motiv de bucurie sau unul de îngrijorare? Înainte de a porni motorul, este greu de remarcat diferența, atat din punct de vedere al exteriorului, cat și al interiorului. În materie de echipamente opționale, egalitatea se pastreaza.

Diferențele încep sa se observe însa în momentul în care pornești motorul. 2WD dispune de un propulsor de 2 litri (derivat din cel de 2,5 litri, disponibil pe versiunea 4×4), ce furnizeaza 157 de cai-putere (în loc de 194 de cai-putere, în cazul fratelui mai mare).

În ceea ce privește accelerația, tracțiunea îi permite lui X-Type sa dispuna de un sprint de la zero la o suta de kilometri pe ora de 8,9 secunde – adica la fel ca rivalii BMW și Audi – în timp ce viteza maxima este de 213 kilometri pe ora.

BMW își arata din nou mușchii

Bavarezii de la BMW își vor arata din nou mușchii la Salonul Auto Internațional de la Geneva, începand cu saptamana viitoare, odata ce vor prezenta deschizatorul de drum al noii Serii 1, concept-car-ul CS1.

CS1 se situeaza undeva între MINI și Seria 3 și va fi primul BMW cu adevarat convenabil de la ieșirea din producție a mult-iubitei game „02”, produse între 1966 și 1977. În timp ce firma germana descrie modelul ca fiind un concept, oficialii aceleiași companii au admis – este adevarat, în cercuri neoficiale – ca versiunea finala, ce va fi lansata pe piața în urmatorii cațiva ani, va arata practic identic cu versiunea concept.

Astfel, la Geneva, BMW va prezenta un concept cabriolet cu patru locuri, în timp ce versiunea de piața va fi un hatchback (cinci uși), dar majoritatea inovațiilor tehnologice vor fi pastrate de la vis la realitate.

Noua creație este realizarea controversatului designer-șef de la BMW, Chris Bangle și are ca sursa de inspirație foarte multe dintre ideile reliefate de conceptele anterioare, cum ar fi X-Coupe. De asemenea, CS1 marcheaza delimitarea BMW de propunerile de dinainte ca MINI sa devina un proiect BMW perfect integrat.

Lateralele mașinii sunt concave și au forme distinctive la marginile superioare și inferioare, în timp ce linia capotei coboara brusc imediat dupa roata din fața, pentru a reaparea la partea din spate a mașinii. Poate fi caracterizata astfel oricum, dar nu drept convenționala.

Daca va gandeați însa ca exteriorul este ciudat, trebuie sa aruncați o privire asupra interiorului. În afara folosirii inteligente de suprafețe suprapuse, foarte multe elemente ale habitaclului par a se sprijini pe subțiri șine din aluminiu.

În plus, BMW s-a gandit sa-l doteze pe CS1 și cu „sistemul de operare” iDrive, disponibil în prezent pe noule nave-amiral ale BMW, Seria 7. Astfel, majoritatea funcțiilor și parametrilor mașinii sunt controlați printr-un dispozitiv ce seamana izbitor cu mouse-ul de la un computer portabil, plasat imediat în spate manetei schimbatorului de viteze.

Puterea va veni de la noul propulsor de 1,8 litri Valvetronic, cu patru cilindri, produs la uzina Hams Hall, în Marea Britanie. Acesta dezvolta 115 cai-putere, este montat longitudinal și acționeaza roțile din spate prin intermediul unei transmisii tradiționale sau prin intermediul revoluționarei SSG (Sequential Sports Gearbox). CS1 este așteptat în show-room-uri în 2005 și va costa între 16.800 și 22.400 de dolari.

Citroen ia poziție la Salonul de la Geneva

Compania Citroen va prezenta, la Salonul Auto Internațional de la Geneva și în premiera mondiala, noul sau van C8, o creație ce îmbina stilul, modernismul și inteligența cu confortul și spațiul. De asemenea, împarțind lumina reflectoarelor cu maiestuosul C8, în standul Citroen se vor afla și noul supermini al firmei franceze, C3, dar și Citroen C-Crosser, C5 Estate „by Carlsson”.

Cu linii moderne și dinamice, C8 se încadreaza plin de stil în noua concepție reflectata de modelele Citroën iar compania spera ca el se va bucura de succesul deja înregistrat de Xsara Picasso și C5. În plus, noul supermini C3 va fi și el lansat începand cu aceasta primavara pe piața vest-europeana. Mai lung, mai înalt și mai lat decat modelul Citroen Synergie – pe care îl va înlocui pe piața la sfarșitul acestui an, C8 are un spațiu interior mai generos și ofera un confort pentru opt persoane, împreuna cu bagajele aferente.

Interiorul luminos este completat de noile concepte tehnologice și ergonomice Citroen, dintre care pot enumerate ușile laterale acționate electric (pentru o închidere și deschidere aproape fara efort, cele doua randuri de scaune din spate ce pot culisa lateral și dispun de sistemul Quickfix (pentru o cat mai ușoara montare și demontare, în cazul în care C8 va fi folosit la transportul de marfa) și aproape 60 de compartimente inteligent proiectate și aranjate pentru bagajele de diferite dimensiuni.

Sistemul de aer condiționat va fi împarțit în patru subsisteme independente, fiind create astfel patru zone în care temperatura poate fi reglata dupa dorința pasagerilor, existand astfel flexibilitate maxima. În plus, pentru fiecare dintre cele trei randuri de scaune, exista o trapa de sticla (sunroof) separata.

Opțional, va fi disponibil și un ecran multifuncțional high-tech, cu o diagonala de 7 inch (aproximativ 17,5 centimetri), pe care vor putea fi vizualizate infornmațiile legate de parametrii de funcționare ai motorului și ai celorlalte sisteme. Gama de motoare va include atat propulsoare ce echipeaza modelele din prezent, cat și motoare nou proiectate și realizate pentru C8.

Astfel, motoarele pe benzina vor include un propulsor de doi litri, 16 valve și 138 de cai-putere, nou-nouțul motor de 2,2 litri, 16 valve și 160 de cai-putere, precum și sportivul de trei litri, șase cilindri în V și 208 cai-putere.

Pentru amatorii de propulsoare diesel, deja celebrele motoare cu conducta comuna HDi ale grupului PSA Peugeot-Citroen vor fi singurele opțiuni posibile pe C8. Astfel, se va putea opta fie pentru un motor de doi litri HDi, ce dezvolta o putere de 110 cai-putere, fie pentru un propulsor de 2,2 litri HDi, cu o putere maxima de 136 de cai-putere. Cele doua motoare dispun de filtrele speciale – concepție Citroen – ce elimina practic aproape toate particulele nocive din gazele de eșapament.

Pe partea de transmisie, se va putea alege fie o cutie autoadaptiva cu control secvențial, fie o cutie de viteze manuala cu cinci trepte înainte. Maneta schimbatorului de viteze este în ambele cazuri montata în bordul mașinii, facilitand în acest fel confortul pasagerilor și lasand o mare libertate de mișcare.

Cristian IovițuZIARUL FINANCIAR

Tags: