Trei campanii publicitare care au atras atentia in 2019

  • 20.12.2019
  • ● Vizualizări: 79

Nu trebuie să fii neapărat un specialist în advertising pentru a conştientiza faptul că o reclamă inspirată poate urca rapid un brand în topul popularităţii, indiferent de domeniul de activitate. Sloganuri precum „farmacia inimii” sau „îţi dă aripi” sunt doar două exemple cât se poate de relevante legate de modul în care un text publicitar reuşit poate aduce beneficii incomensurabile companiei pe care o promovează. În cele ce urmează, vom puncta câteva din reclamele ce au primit cele mai multe aprecieri în ultimii ani.

1. eMAG - „Libertatea nu trebuie doar câştigată. Trebuie păstrată”. - Mihai Şora

 Cu peste 4.3 milioane de vizualizări pe YouTube, inedita reclamă eMAG despre libertate ce l-a avut în centrul său pe celebrul filozof român Mihai Şora a avut un impact extraordinar atât în presă, cât şi pe reţelele de socializare. Cu mii de like-uri, dar şi un număr semnificativ de dislike-uri, reclama retailerului online numărul 1 din România şi-a făcut treaba excelent, fiind atât de controversată încât au existat chiar şi plângeri către CNA în vederea interzicerii sale. Cu opt voturi împotrivă şi numai două pentru, autoritatea publică autonomă naţională, însărcinată cu apărarea interesului public în domeniul serviciilor de programe audiovizuale din România, a stabilit că reclama eMAG nu include elemente care să încalce legislaţia.

Video aici:

2. Privirile care lasă urme – un experiment social marca Vichy Dermablend

 Creată de Screen Native, campania prestigioasei companii Vichy reprezintă un experiment social în cadrul căruia mai multe persoane ce suferă de acnee, rozacee sau au diverse semne pe faţă au fost monitorizate timp de 12 ore cu aparatură de top din domeniul neuroştiinţei, pentru a analiza trăirile pe care acestea le experimentează atunci când sunt privite insistent de către oameni mai mult sau mai puţin cunoscuţi.

 Experimentul reprezintă cu succes un mod subtil de abordare a publicităţii, din ce în ce mai apreciat în ultimii ani. Pe YouTube, rezultatele au fost excelente: aproape 2 milioane de vizualizări şi locul 1 în YouTube Ads Leaderboard pe Q1.

Video aici:

3. Campania Vlad Cazino, primul cazino online cu specific românesc

 Ideea lansării unui brand specific unei ţări nu a reprezentat ceva nou pentru Grupul Kindred, unul dintre giganţii industriei de gambling mondiale, listat chiar şi la Nasdaq. Astfel, deşi era prezent pe piaţa din România prin Unibet - brandul principal din portofoliul grupului, în februarie 2018 Kindred a lansat Vlad Cazino, primul cazino online cu specific românesc şi, mai în glumă, mai în serios, primul ,„patronat” de către un vampir.

 Cât se poate de originală pentru un operator de gambling online licenţiat în ţara noastră, povestea brandului este bine structurată în jurul personajului principal Vlad, un vampir care renunţă la întuneric în favoarea deschiderii unui cazino pe internet. Alături de valetul său Igor şi alte personaje foarte bine conturate de cei de la friends-tbwa.ro, Vlad este eroul a numeroase reclame inedite, lansate de regulă în preajma unor sărbători precum Valentine’s Day, Paşte, Crăciun. Nu doar crearea unei poveşti în jurul brandului îl diferenţiază de alţi operatori, ci şi faptul că, spre deosebire de brandurile concurente din România, cei care îşi deschid cont aici pot juca (pe lângă clasicele sloturi, ruletă sau blackjack) bingo online, iar acum Vlad Cazino oferă poker (din decembrie 2019).

Video aici:

Mai mult decât atât, Vlad a decis de curând să-şi angajeze propriul magician, care să facă „şmecherie pe vampirie”, aşa cum suna sloganul acestui brand inovativ. Este vorba de Vlad Grigorescu, tânărul magician, cunoscut publicului datorită prestaţiilor excelente de la show-rile tv Românii au Talent (Pro Tv) - locul 2 în 2013 şi iUmor (Antena 1) - câştigător în 2013 şi co-prezentator la ediţiile următoare.

Comentarii
ABONARE

Abonează-te la newsletter ca să primești cele mai noi informații