Mic dar sic – Autobianchi Bianchina Cabriolet

Apropo.ro / 19.01.2004, 15:37
Mic dar sic - Autobianchi Bianchina Cabriolet
Firma Bianchi, fondata in 1899 la Milano, avea o istorie de 56 de ani in productia de automobile, tancuri si camioane (din 1939 - dotate cu motoare Mercedes) la momentul semnarii acordului cu Fiat si Pirelli. Fuziunea s-a petrecut in ianuarie 1955, numele firmei fiind schimbat in

Firma Bianchi, fondata in 1899 la Milano, avea o istorie de 56 de ani in productia de automobile, tancuri si camioane (din 1939 – dotate cu motoare Mercedes) la momentul semnarii acordului cu Fiat si Pirelli. Fuziunea s-a petrecut in ianuarie 1955, numele firmei fiind schimbat in Autobianchi.

Primul model, denumit Bianchina, prezentat in septembrie 1957 la Salonul de la Milano, un automobil de mic litraj cu doua locuri, s-a bucurat de un real succes fiind realizat in variantele coupe (1957-62), cabriolet (1960-69), combi (1960-70 denumita Panoramica) si berlina (1967-70). Imprumutand platforma mecanica a Fiat-ului 500, Bianchina isi propunea sa se impuna prin stil si eleganta.

Fata de Fiat, Autobianchi oferea mai mult spatiu pentru pasageri (patru locuri din 1962) in detrimentul spatiului destinat bagajelor, fiind considerata o varianta de lux a popularului Fiat 500 gratie finisajelor superioare. De aici si pretul cu cateva zeci de mii de lire mai mare al Autobianchi-ului fata de Fiat. In 1958 Bianchi isi vinde actiunile partenerilor Pirelli si Fiat. Initial motorul, racit cu aer, avea capacitatea de 479 cmc (16,5 CP), din 1960 fiind preluat noul motor al Fiat-ului Nuova 500 Sport de 499,5 cmc (17,7 CP – 15 CP la variantele pentru export).

In 1960 au fost produse aproximativ 30.000 de unitati iar la Salonul de la Geneva a fost lansata varianta Cabriolet ce beneficia de un motor mai puternic, de 21 CP (ca si Berlina Special). Varianta cabriolet a fost si a ramas si astazi cea mai apreciata, in ciuda pretului de achizitie cu 20% mai mare fata de varianta Berlina. Bianchina Cabriolet este un automobil de lux in miniatura, cu mult crom si un interior atent finisat. Cabrioletul, produs in aproximativ 9000 de exemplare, prezinta cateva diferente estetice, cele mai importante fiind plasarea separata (nu in bari) a semnalizatoarelor, redesenarea parbrizului si montarea a doua ornamente cromate pe lateralele caroseriei.

Daca in cazul variantei Coupe plafonul realizat din material textil putea fi rulat, varianta cabriolet renunta total la partile laterale fixe de caroserie. Exemplarul prezentat de AUTOSHOW este un Autobianchi Bianchina Cabriolet (1964) inscris in clubul „Scuderia Romana La Tartaruga”. Daca prezenta in trafic a Fiat-ului 500 are un caracter cotidian, aparitia pe strazile Romei a Bianchinei e un fapt inedit, la tot pasul detinatorul primind complimente si felicitari pentru modul exemplar in care mentine masina. Testul nostru a continuat cu un exemplar de tipul Coupe insa cabriolet-ul ne-a rapit inima si speram sa va incante si pe dumneavoastra.

Autoshow

Tags: