Montarea aparatelor de aer conditionat în autobuze

Apropo.ro / 29.05.2007, 09:18
Montarea aparatelor de aer conditionat în autobuze
Montarea aparatelor de aer conditionat în interiorul autobuzelor sau troleibuzelor este nerentabila si ineficienta, au concluzionat, luni, specialistii regiei bucurestene de transport public, care au testat, zilele acestea, un astfel de aparat. RATB intentiona sa


Montarea aparatelor de aer conditionat în interiorul autobuzelor sau troleibuzelor este nerentabila si ineficienta, au concluzionat, luni, specialistii regiei bucurestene de transport public, care au testat, zilele acestea, un astfel de aparat.

RATB intentiona sa investeasca peste patru milioane de euro pentru achizitionarea aparatelor de aer conditionat. Testele efectuate în ultimele zile au determinat însa conducerea regiei sa renunte la aceasta investitie.

„Costurile pentru montarea aparatelor de aer conditionat sunt foarte mari. În plus, investitia este nerentabila, deci ineficienta. Au fost testate aparate de aer conditionat în zilele acestea caniculare, iar rezultatele nu au fost cele scontate: statiile dese si aglomeratia din autobuze fac ineficient sistemul”, a declarat, luni, agentiei MEDIAFAX, Mihai Vladarau, purtatorul de cuvânt al RATB.

Conducerea regiei sustine ca în autobuzele Mercedes nu este „nici mai cald, nici mai frig” decât în alte mijloace de transport, locuinte sau magazine bucurestene.

„Reclamatiile au aparut numai pentru autobuzele Mercedes, nu si pentru alte mijloace de transport ale regiei, desi, în celelalte autobuze este poate mai cald si mai aglomerat. Probabil ca asteptarile au fost mult prea mari… Nu stiu. Ce stiu este ca sistemul de ventilatie functioneaza pe toate autobuzele Mercedes”, a precizat Gheorghe Aron, directorul RATB.

Montarea de instalatii de aer conditionat nu ar îmbunatati, potrivit lui Aron, conditiile de calatorie pe vreme caniculara.

„Montarea acestor instalatii nu justifica costurile, mai ales ca în Bucuresti sunt înregistrate temperaturi extreme mai putin de 30 de zile pe an. Mai mult, distanta mica dintre statii, cresterea consumului de carburant – pentru ca utilizarea aerului conditionat implica o crestere a consumului de motorina – si timpul mare de asteptare în statii sunt argumentele pentru care am decis sa nu montam astfel de instalatii”, a mai spus Aron.

Bucurestenii reclama ca lipsa gurilor de aerisire în plafon, numarul redus de ferestre care pot fi deschise si sistemul de ventilatie inefiecient transforma calatoria cu noile autobuze Mercedes într-un adevarat calvar în zilele caniculare.

„Într-adevar, în zilele cu temperaturi extreme au fost mari probleme. Asta si pentru ca avem un flux de calatori foarte mare, aglomeratia din autobuze fiind principalul factor care a condus la situatii neplacute, reclamate de calatorii nostri”, a mai spus Aron.

Directorul regiei a afirmat ca RATB va testa si alte instalatii de aer conditionat, care sa faca fata conditiilor de transport din Capitala: statii dese si aglomeratie.

Mediafax