Oana Pellea – Cronica unei regine

Apropo.ro / 22.12.2008, 00:00
Oana Pellea - Cronica unei regine
Pe 2 ianuarie, PRO TV va difuza filmul “Fire and Ice – Cronica dragonilor”, o poveste cu prinţi, prinţese, regi şi regine, dar şi personaje legendare. Studiorile MediaPro de la Buftea au găzduit personaje de poveste, unul dintre acestea fiind regina Remini, interpretată magistral de Oana Pellea.

-Povestiţi-ne despre rolul din “Fire and Ice”…
Regina Remini este soţia regelui Au­gustin, interpretat de Arnold Vosloo, şi mama prinţesei Luisa (Amy Acker), personajul principal. Este o femeie cu principii de viaţă solide, uşor auto­ri­ta­ră şi foarte stăpînă pe sine în orice s­i­tua­ţie. Rolul mi-a plăcut foarte mult de prima oară cînd am citit scenariul, pentru că iese din tipicul basmelor, în sensul că, spre exemplu, nu mă aş­tep­tam ca tocmai regina să omoare per­sonajul negativ – asta a fost o mare supriză!

– Cît de dificil este pentru un actor să interpreteze un rol în­tr-o limbă străină?

E greu să joci într-o limbă străină, însă acum, lucrînd la acest proiect, am rea­lizat ceva: cît am lucrat la Londra, stînd acolo, e mult mai uşor să te duci pe platou şi să fil­mezi. Aici vorbeşti acasă, pe stradă sau cu echipa în română şi doar pe pla­tou în engleză, iar asta e de 100 de ori mai greu.

Eu şi Răzvan Va­si­lescu tot repetam textul ca să ”in­tre” în gură cum trebuie, pentru că, o da­tă ajuns pe platou, totul se des­fă­şoa­ră contra crono­metru şi nu vrei să ţii lumea în loc. Iar dacă se întîmplă să te auzi pro­nun­ţînd greşit, îţi fuge tot textul, ceea ce ni s-a şi întîmplat, însă e­chipa a fost foarte drăguţă şi ne-a aju­tat să tre­cem peste moment.

– Aţi filmat foarte mult în a­fa­ră. Există diferenţe majore în­tre modul de lucru al celor de a­colo şi cel al echipelor din Ro­mânia?
Trebuie să laud MediaPro-ul, cît se poa­te de obiectiv. Ce am văzut eu în cele şapte zile de filmare ale mele, ca ritm de filmare, nu a fost deloc diferit de modul de lucru al echipelor din An­glia sau America, după cum n-a fost vreo diferenţă nici din alte pun­cte de vedere, fie că vorbim despre nivelul de profe­sionalism, de atenţia oamenilor de pe platou sau de disciplină.

Îmi amin­tesc şi prima întîlnire cu pro­du­cătorii şi regizorul – m-au rugat să citesc o sec­ven­ţă din scenariu. Am cunoscut foar­te mulţi producători, dar ei au avut o deschidere specială, nu cu ochiul critic, mi-au dat încredere şi mă simt datoare să le mulţumesc.

– Care e secvenţa dvs. pre­fe­rată din “Fire and Ice”?
Cea în care îl omor pe regele Quilock. A ieşit atît de bine încît a fost surprins pînă şi operatorul, care e cel mai calm director de imagine pe care l-am cu­noscut.

– Dar cea mai dificilă secvenţă?
Cele mai dificile secvenţe sînt cele în care eşti planul doi şi nu ai ceva con­cret de făcut, cînd trebuie să ai reac­ţi­e, deşi camera nu e fixată pe tine. E greu să exişti numai din atitudine, din privire, şi nu doar să faci figuraţie.

– Cui se adresează filmul?
Nu ştii niciodată cum va reacţiona publicul, de asta mi-a plăcut sce­nariul; e fantasy, e şi o întoarcere la basm, dar are şi multe efecte vizuale. Cred că toţi avem nevoie de basm, toate ne-am visat prinţese, regine.