Explozia TikTok

  • 27.05.2020
  • ● Vizualizări: 1675

TikTok este una dintre platformele de socializare cu cea mai rapidă creştere din lume, care prezintă o versiune alternativă de partajare online. Aceasta permite utilizatorilor să creeze videoclipuri scurte cu muzică, filtre şi alte funcţii. TikTok-ul a devenit în ultimul timp o platforma puternică, imposibil de ignorat, ce se bazează pe o audienţă masivă, adăpostită la domiciliu, flămândă de conţinut nou, care a început să atragă cât mai multe celebrităţi.

TikTok a fost lansat iniţial ca Douyin, în septembrie 2016, în China. În anul următor, în 2017, aplicaţia a fost lansată de ByteDance pentru pieţele din afara Chinei. TikTok şi Douyin utilizează acelaşi software, dar menţin reţele separate pentru a respecta restricţiile de cenzură chineze. TikTok este disponibil în toată lumea prin App Store sau Google Play.

Toate acestea au fost înainte ca pandemia globală să forţeze cea mai mare parte a lumii să stea în interior. Acum, stând mai multe ore pe zi în casă decât pot petrece chiar şi pe Netflix, oamenii s-au agăţat de TikTok. În martie 2020, în timp ce majoritatea oamenilor au început să se adăpostească acasă, descărcările globale ale TikTok au sărit până la 199 milioane, potrivit Sensor Tower.

Tot anul acesta, pe 21 aprilie, cea mai mare vedetă a TikTok a trecut pragul de 50 de milioane de urmăritori. O zi mai târziu, la o conferinţă video din dormitorul ei din Connecticut, Charli D'Amelio vorbeşte despre cea de-a 16-a aniversare a zilei sale de naştere, pe 1 mai.

Invitată în emisiunea The Tonight Show, pentru a doua oară, pe 25 aprilie 2020, aceasta a vorbit cu gazda Jimmy Fallon despre dansul creat în martie pentru a încuraja oamenii să rămână acasă în timpul pandemiei coronavirusului, şi faptul că videoclipurile #DistanceDance au fost vizionate de mai mult de 13 miliarde de ori, contribuind cu donaţii pentru populaţii cu risc, datorită unui parteneriat cu Procter & Gamble.

Dacă te întrebi cum a ajuns aceasta să adune milioane de adepţi, nu eşti singurul. Chiar D'Amelio scrie la profiul ei de TikTok: "Nu vă faceţi griji, nici eu nu-l prind."

Faima vine repede pe TikTok, care foloseşte un algoritm puternic pentru a scoate pe cineva din anonimat şi a-l transforma într-o senzaţie peste noapte. În urmă cu un an, D'Amelio posta primul ei videoclip pe TikTok. Acum, are potenţialul de a câştiga milioane de dolari şi o echipă de agenţi, manageri şi avocaţi care lucrează neobosit pentru ea în culise.

Fiind una dintre puţinele platforme care pot continua să producă conţinut nou, în timp ce producţia de la Hollywood este în impas, TikTok este inundat de videoclipuri - şi nu doar de la adolescenţi suburbani. Dacă derulezi prin interminabilul feed „For You” al aplicaţiei nu va dura mult timp până îi întâlneşti pe Jennifer Lopez şi Alex Rodriguez, care se izolează în casa lor din Miami, pe Megan Thee Stallion sau Jason Derulo, pe Bruce Willis şi mulţi alţii. Pe fondul izolării de coronavirus, TikTok a devenit marele egalizator, eliminând distanţa dintre un star precum Jennifer Lopez şi D'Amelio. Amândouă sunt blocate acasă, folosind aceeaşi aplicaţie pentru a ajunge la adepţii lor - cu excepţia faptului că D'Amelio are cu 40 de milioane de urmăritori mai mult.

Hollywood-ul continuă deci să posteze pe TikTok. Brandurile se prind, de asemenea: Netflix şi Warner Bros. au lansat recent promoţii pe platformă.

ByteDance este rezervată cu privire la valorile de performanţă ale TikTok-lui. Compania nu a împărtăşit cât de mare este aplicaţia sau câţi bani câştigă, deci determinarea gradului de putere poate fi dificilă. Cu toate acestea, TikTok şi Douyin s-au clasat pe primele locuri din lume în rândul aplicaţiilor mobile cu veniturile din aprilie, conform datelor Sensor Tower care nu includ jocurile şi publicitatea.

Concentrându-se în mod strict pe achiziţiile în aplicaţie, cifrele TikTok şi Douyin pentru luna respectivă au arătat o creştere de zece ori până la 78 de milioane de dolari, propulsându-le înainte de nume mai consacrate precum YouTube, Tinder şi Netflix, care se bazează mai mult pe abonamentele existente.

În primul trimestru al anului 2020, TikTok şi Douyin au generat 315 milioane de descărcări la nivel global, faţă de 187 milioane un an mai devreme, a spus Sensor Tower, remarcând influenţa pozitivă a Covid-19 asupra popularităţii aplicaţiilor de partajare video.

Pentru a ademeni oamenii, TikTok a tăiat cecuri de milioane de dolari pentru YouTuberi şi Instagrammeri pentru a posta în aplicaţie şi a comercializa eficient platforma pentru adepţii lor existenţi.

Ascensiunea rapidă a TikTok-ului se poate datora uşurinţei sale de utilizare şi faptului că se creează acest mediu de creativitate şi inspiraţie uimitoare.

Generaţia Z a poreclit deja vara 2019  drept „epoca de aur a TikTok”, perioadă în care mulţi au descoperit pentru prima dată puterea platformei. Atunci, D'Amelio a devenit activă în aplicaţie.

Pentru unii precum D'Amelio, creşterea rapidă a adepţilor este uluitoare. Şi a avut un efect de undă. Sora ei, Dixie, în vârstă de 18 ani, care are 22,7 milioane de urmăritori, este concentrată pe construirea „propriei personalităţi în aplicaţie”. Iar părinţii D'Amelio - care s-au alăturat TikTok pentru a monitoriza ce postau fiicele lor - au adunat şi ei milioane de adepţi.

Unul dintre motivele pentru care creşterea timpurie pe TikTok s-a simţit atât de spontană a fost pentru că aplicaţia nu avea toate caracteristicile corporatizării. TikTok a introdus publicitate în 2019, dar nu este încă o centrală de marketing. Este încă foarte experimentală.

Amploarea publicităţii a afectat şi TikTokerii. Platforma nu împarte veniturile publicitare cu creatorii aşa cum face YouTube, dar a introdus un marketplace care să ajute la conectarea utilizatorilor săi de top cu brandurile, astfel că TikTok explorează şi un model de participare la venituri.

Creatorii mai mici pot câştiga, de obicei, câteva sute de dolari pentru postările sponsorizate. De asemenea, TikTok deschide uşile către alte oportunităţi de venituri, de la podcast-uri şi mărfuri până la evenimente live (atunci când acestea încep din nou). Şi mulţi fac saltul pe YouTube, unde pot participa la Programul de parteneri care le permite să-şi monetizeze canalele.

Insiderii spun că TikTok pare să fi învăţat din greşelile predecesorilor precum Vine, care şi-a pierdut cele mai mari staruri după ce a refuzat să ofere opţiuni de monetizare. Aplicaţia are angajaţi dedicaţi care lucrează cu utilizatorii, ajutându-i să-şi crească numărul urmăritorilor.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii
ABONARE

Abonează-te la newsletter ca să primești cele mai noi informații