Tot inainte! (Triumph)

Apropo.ro / 08.01.2002, 12:58
Tot inainte! (Triumph)
In 1999, Triumph lansa la expozitia de la Milano modelul Sprint RS, un model sport cu design specific european. Dupa lungi perioade critice, firma britanica are de-acum viitorul asigurat. O motocicleta plina de viata, nervoasa in acceleratii, Sprint RS combina inalta performanta si

In 1999, Triumph lansa la expozitia de la Milano modelul Sprint RS, un model sport cu design specific european. Dupa lungi perioade critice, firma britanica are de-acum viitorul asigurat.

O motocicleta plina de viata, nervoasa in acceleratii, Sprint RS combina inalta performanta si excelenta manevrabilitate cu versatilitatea. Poate fi folosita atat ca motocicleta sport individuala, cat si ca touring, prin adaugarea accesoriilor pentru bagaje: coburi laterali, top-case in spatele pasagerului si geanta pe rezervor. Motorul, acelasi ca la Sprint ST si Speed Triple, poate atinge usor performante de invidiat la turatii medii pentru o motocicleta din clasa ei.

Este clasicul motor Triumph de 955 cmc, cu trei cilindri in linie racit cu lichid si patru supape pe cilindru. El dezvolta un cuplu de 97 Nm la doar 6200 rpm si o putere de 108 CP la 9200 rpm. Alimentarea se face prin injectie secventiala multipunct, iar aprinderea electronica este gestionata de un modul Sagem MC1000 ce are sarcina sa diagnosticheze starile de lucru si sa stabileasca cat mai precis cantitatea de combustibil si momentul aprinderii. Pentru reducerea greutatii motorului, numeroase piese s-au facut din magneziu: camele, ambreiajul, pompa de apa si aparatorile evacuarii.

Tobele de esapament sunt realizate din otel inoxidabil si sunt create pentru a „ajuta” motorul la regimuri medii. Cutia de viteze are sase trepte, suficiente pentru a obtine o viteza maxima destul de mare pentru a nu fi comunicata. Motorul si cutia de viteze sunt finisate in argintiu si gri-grafit, fiind lasate „la vedere” datorita carenei scurte.

Cadrul din aluminiu contrasteaza prin culoarea sa negru mat cu celelalte piese metalice si foloseste motorul ca parte din structura. Bascula spate este realizata special pentru Sprint RS si este tot din aluminiu. Suspensiile Showa, monoamortizor pe spate si furca inversata de 43 mm pe fata, precum si franele dublu disc de 320 mm pe fata si disc de 255 mm pe spate, contribuie din plin la placerea si siguranta in conducere la drum lung sau in curbe periculoase. Pneurile late, 120/70 pe fata si 180/55 pe spate, incalta jantele din aliaj usor de 17O cu trei spite. Bordul abunda de elemente digitale: vitezometrul, ceasul, doua kilometraje, termometrul lichidului de racire si manometrul. Singurul element analogic este turometrul, element strict necesar pentru o motocicleta sport.

Rezervorul din polimeri este generos, oferind spatiu pentru 21 litri de combustibil. Ca accesorii interesante se pot mentiona alarma, manerele ghidoanelor incalzite, priza pentru diverse accesorii si o gama de genti si coburi. In 2000 s-a produs a 100.000-a motocicleta Triumph, Lucifer Orange Sprint RS, destinata pietei italiene. In 2002, o noua fabrica se va deschide si se preconizeaza o productie de 50.000 de motociclete pe an. Asta da triumf!

Free riders bikers party Iata ca a venit randul bucurestenilor de la Free Riders MC sa organizeze ultima intrunire din acest an si sa fie gazda primitoare pentru oaspetii din tara si de peste hotare. Din tara vor veni reprezentanti ai cluburilor cat si pasionati neafiliati la vreun club. La nivel international s-a facut o mediatizare intensa, atat prin participarea catorva membrii la intrunirile HOG (Harley Owners Group) in Saint Tropez sau in Ungaria, cat si pe internet sau prin e-mail. Petrecerea se va tine in incinta complexului Club Lotus din spatele Casei Presei Libere (Casa Scanteii) incepand de vineri 31 august pana duminica 2 septembrie. Nu vor lipsi expozitiile cu vanzare cu specific moto (casti, imbracaminte, tricouri, manusi, uleiuri, baterii) precum si dealerii de moto din Romania cu cate un mic show-room. Ar fi pacat sa lipsiti…

Motocros la Ciolpani Premiera in lumea motocrosului. S-a construit primul traseu de motocros langa Bucuresti, situat la 30 km de capitala, pe soseaua DN 1, la iesirea din Ciolpani, 100 m stanga. Traseu privat, propietatea clubului DUAL RACING TEAM. Proiectul traseului a fost conceput de Ciprian Popescu si construit / amenajat cu ajutorul firmei TRANSCONSTRUCT CO Snagov. Multumim pe aceasta cale domnului Ilie Raduta si colaboratorilor. Traseul este de dificultate mare (categ A). Pentru anul 2002 se doreste introducerea lui in circuitul European si organizarea unei etape de Campionat European de Motocros. Traseul este deschis tuturor motociclistilor in zilele de Miercuri ( intre orele 17-20), Sambata si Duminica (intre orele 10-18) contra unei taxe de 50.000 lei/zi. Speram sa atragem cati mai multi iubitori ai motociclismului, a sponsorilor pentru organizarea a cat mai multor manifestari motcicliste.
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: