Dana Rogoz, în toata splendoarea în Cambodgia (POZE)

De: Nicoleta Nicolae / 28.01.2013, 11:38
Dana Rogoz pe care telespectatorii PRO TV Internaţional o vor urmări într-un nou sezon al emisiunii “De Suflet”, începând din 2 februarie, de la ora 20.30 a avut o vacanţă cu totul specială.

Cu rucsacul în spate Dana, soţul ei Radu şi un cuplu de prieteni au vizitat Cambodgia timp de trei săptămâni. După ce au traversat ţara în lung şi în lat, cu autocare locale şi mijloace de transport specifice, cum e tuk-tuk-ul, dar au mers mult şi pe jos, au trăit simplitatea locală şi au împrumutat modul de viaţă al localnicilor, cei 4 excursionişti au simţit să încheie călătoria în acelaşi fel… „Am ales această destinaţie tocmai pentru că este încă una virgină, autentică, destul de puţin „cosmetizată” pentru gustul oricărui turist. Şi am încercat să simţim şi să înţelegem cât mai bine cultura şi felul lor de a-şi trăi viaţa. Din acest punct de vedere oraşul Kompong Luong – în întregime un oraş plutitor – a fost o lecţie de viaţă. Am ajuns şi în oraşe şi în anumite zone din jungla pe unde ajung foarte rar turişti, dar ne-am simţit mereu în siguranţă. Am stat la guesthouse-uri sau în bungalow-uri pe plajă şi am mâncat cu localnicii, am încercat şarpe, cangur, crocodil, dar şi greieri sau furnici”, spune vedeta.

Cele mai multe peripeţii le-au trăit în noaptea dintre ani şi au fost cauzate de o gripă… româneascâ, care le-a dat planurile peste cap. Ei plănuiseră, ca Revelionul să îi prindă pe plajă, şi stabilisera toate detaliile cu un alt grup de backpackeri din Mexic, Bulgaria şi Slovacia şi făcuseră deja şi cumpărăturile necesare. „Doar că eu şi Radu am plecat răciţi din ţară, adică imediat după Crăciun. Mie îmi trecuse de tot boala după două zile, în schimb lui Radu nu. Ba mai mult, fix în noaptea de Revelion a făcut cea mai mare febră de când eram acolo (39.5), care ne-a speriat pe toţi destul de tare aşa că până la urmă ora 00:00 ne-a prins în tuk tuk în drum spre spital. Ce să mai numărăm, ce să mai sărbătorim, eram super stresaţi de ce urmează. Iar pentru că toţi localnicii veniseră să prindă Revelionul pe plajă, se crease la intrarea în oraş un trafic incredibil, mii de scutere, maşini şi tuk tuk-uri lipite unele de altele. Noi, unul dintre ele. Un drum de 15 minute a devenit de o oră şi 15 minute. Am ajuns la clinică într-un final, i-au luat analize, i-a scăzut febra şi ne-am liniştit. A doua zi de diminineaţă am primit şi rezultatele analizelor pentru toate bolile locale şi toate ieşiseră negativ. Deci aşa cum bănuisem, era vorba de o gripă „românească”, ce i-a trecut la vreo 3 zile după aceea”, spune Dana.

Una dintre cele mai frumoase zone ale ţării a fost lăsată chiar la final de excursionişti, şi anume templele de lângă Siem Riep – Angkor Wat, Ta Prohm, Bayon. „Le-am vizitat pe toate într-o zi. Dar pentru asta ne-am trezit la 4 dimineaţa, iar la 5 eram deja acolo, noi şi alte câteva sute de turişti matinali. Dar a meritat să vedem răsăritul la Angkor Wat”, încheie prezentatoarea emisiunii „De Suflet”, la PRO TV Internaţional.