Norma Kamali

Apropo.ro / 26.01.2006, 12:33
Norma Kamali
Primul ei magazin, în New York, a fost deschis în 1968, iar hainele cu aplicații elaborate - petice din piele de reptile, broderii de strasuri - au avut succes imediat. Și-a câștigat faima în anii '70 când creațiile ei colorate, cu siluete originale, decupate sau

Primul ei magazin, în New York, a fost deschis în 1968, iar hainele cu aplicații elaborate – petice din piele de reptile, broderii de strasuri – au avut succes imediat. Și-a câștigat faima în anii ’70 când creațiile ei colorate, cu siluete originale, decupate sau supradimensionate, îmbinând fantezia și feminitatea, au cucerit atât redactorii de moda și cunoscatorii pretențioși, amatori de noutați, cât și publicul larg.

Cariera i-a fost lansata atunci când pe coperta revistei Cosmopolitan modelul Christie Brinkley a purtat un costum de baie argintiu semnat Norma Kamali, care a relansat interesul designerilor pentru aceasta piesa vestimentara.

Un an mai târziu își deschide primul magazin „OMO” (On My Own). Au urmat apoi premii, expoziții, o linie de parfumuri, produse de întreținere, machiaj și mobila, dar și lansarea unor metode noi de marketing telefonic și online.

Hainele fluorescente de fâș stil „sac de dormit” (sleeping bag coat), costumele de baie decupate, materialele practice și wrinkle-free nylon, lycra și jerseuri au devenit elemente „clasice” ale anilor ’80 – ’90.

În 2003, Norma Kamali revine și lanseaza Bar XV, un spațiu zen complet alb, cu aerul solemn al Greciei antice, iar în primavara 2006 colaboreaza cu Everlast pentru o noua colecție sportiva, în culori practice și monocrome, cu siluetele și materialele ce au consacrat-o.

Spune-ne ceva despre începuturile afacerii tale, care au fost momentele importante ale carierei tale și descrie sensibilitatea/estetica ta.

N-am intenționat niciodata sa fiu designer, deoarece atunci când am terminat eu liceul, moda era foarte rigida – palaria trebuia sa se asorteze cu manușile și cu restul ținutei… În anii ’60, moda a luat o alta turnura, eu m-am trezit dintr-o data în locul potrivit la timpul potrivit și m-am îndragostit de aerul inovator. Atunci moda oferea stiluri complet noi și o libertate incredibila. Sunt foarte norocoasa ca înca mai pot sa urmez aceasta cariera, pe care am început-o cu zeci de ani în urma.

Cum a evoluat lumea design-ului new yorkez fața de momentul lansarii tale?

Cam totul s-a schimbat, dar așa trebuie sa stea lucrurile. Ceea ce a ramas constant este faptul ca oamenii cumpara haine pe considerente emoționale, iar influența socio-economica este întotdeauna un factor important în construirea trend-urilor din fiecare sezon.

Cu ce se confrunta tinerii creatori în prezent, fața de anii nebuni ai modei?

Cred ca pe piața sunt prea multe produse similare. Celebritatea vinde orice, așa ca fara un brand sau o celebritate este foarte greu pentru cineva care vrea sa se lanseze în industria asta. Este o situație care probabil se va schimba, dar nu în viitorul apropiat.

Cine te-a inspirat semnificativ de-a lungul carierei tale?

Mama a avut o mare influența asupra mea și mi-a aratat ca nimic nu este imposibil. Ești unul dintre primii creatori care a folosit internetul pentru a-și vinde produsele. Sunt un mare fan al tehnologiei moderne, mai ales când ofera clienților mei confortul de a vedea colecția pe internet, de a alege modelele, de a le primi acasa și de a plati numai ceea ce vor sa pastreze, deoarece au 48 de ore la dispoziție pentru a se decide. Am venit cu ideea acestei tehnici online și este un mijloc modern pentru cumparatorii din America.

Ce sunt Fall Fantasy, Sweet Dreams, The Reading of the Will?

Sunt scurte filme video pe care le-am creat ca o alternativa la show-urile de moda. Fiecare prezinta hainele pe oameni, în situații și circumstanțe reale, nu pe podium, așa cum suntem obișnuiți.

The One