…româncele-cult

Apropo.ro / 04.01.2005, 13:47
...româncele-cult
Ești vedeta câțiva ani și, dupa aceea, exista un punct de cumpana. Ți-ai atins limitele și începe fie decaderea, fie intri în galeria superstarurilor supranumite "vedete-cult". Din aceasta postura poți fi urât sau iubit, nu mai conteaza;


Ești vedeta câțiva ani și, dupa aceea, exista un punct de cumpana. Ți-ai atins limitele și începe fie decaderea, fie intri în galeria superstarurilor supranumite „vedete-cult”. Din aceasta postura poți fi urât sau iubit, nu mai conteaza; oricum, toata lumea te are drept punct de reper. Cine a ajuns „cult” în televiziunea din România?

Andreea Marin. Varianta sa „lazaroviana” ne-a facut pe mulți sa ne întrebam: ipocrizia e ceruta de format sau așa e Andreea, în realitate? O falsa problema pentru ca „surprizele” vin din alta parte. Stateam liniștit în fotoliu în ultima saptamîna a anului trecut și zâna surprizelor m-a izbit pur și simplu în creștet cu un documentar excelent despre Cuba. M-așteptam la o tristețe de excursie la Havana și am dat peste un film plin de povești cu adevarat interesante despre insula lui Fidel. Așadar, prima definiție a „cult”-ului: surprinzatoare.

Andreea Esca înseamna știrile de la ProTV. Punct. Niciodata n-a avut loc în România o fuziune mai fericita între vedeta și brand. Atuul principal al Andreei Esca este încrederea transmisa indiferent de natura știrilor prezentate. Esca este unul dintre puținele puncte stabile într-o mare de incertitudini și schimbari. A doua definiție este gata, deci: vedeta-cult transmite încredere.

Teo este cea care a reușit în ultimii ani sa depașeasca „profesia de vedeta”. Se spune despre ea ca e de ajuns sa ajunga în platou și se descurca, nu-i trebuie vreo idee sau vreun format care s-o puna în valoare. Îi trebuie microfon. E, bineînțeles, o iluzie. Dar e o iluzie transmisa de cea de-a treia definiție a „cultului”: forța.

Mihaela Radulescu este o vedeta care a cheltuit enorm (bani și energie) pentru a ieșit din rândul lumii. La un moment dat soțul sau, Elan, se plângea de relația mult prea strânsa cu presa a consoartei. Ei, bine, Mihaela a reușit, dar are o aura de cult destul de fragila pentru ca are impresia ca poate manipula publicul de una singura. Iar publicul, când se prinde, taxeaza… Pentru acest soi de cult nu am înca o definiție. E un cult pur dâmbovițean.

Nicoleta Luciu. Nu e un „cult” înca, dar e o aspiranta surprinzatoare, mai ales dupa un 2004 senzațional. Ea a reușit sa se impuna prin legenda corpului perfect. E clar ca (ați vazut câte femei anonime și superbe se învârt în jurul nostru și nu sunt vedete?) fizicul nu a fost singurul atu. Luciu are o alta mare calitate: transmite ideea ca poți fi mare star fara sa faci un mare efort – iata visul profund al tinerei românce de rând, în anii 2000…

Avem mai sus 5 tipuri de feminitate româneasca: femeia care ține mult la imaginea ei (Marin), femeia pentru care cariera înseamna totul (Esca), femeia volubila și pozitiva (Teo), femeia ambițioasa cu orice preț (Radulescu) și femeia care cîștiga fara efort (Luciu).

Costi Rogozanu [email protected]

Tags: