“Triunghiul dragostei şi al morţii”: Viggo Mortensen, Kirsten Dunst şi Oscar Isaac

De: Mioara Tronaru / 29.05.2014, 08:00
“Triunghiul dragostei şi al morţii”: Viggo Mortensen, Kirsten Dunst şi Oscar Isaac
“Triunghiul dragostei şi al morţii” este un thriller romantic cu o distribuţie formată din Viggo Mortensen, Kirsten Dunst şi Oscar Isaac. Filmul se bazează pe romanul omonim al autoarei Patricia Highsmith şi este ecranizat de Hossein Amini.

După ce Viggo Mortensen a acceptat să joace rolul lui Chester MacFarland, Amini şi-a schimbat puţin viziunea cu privire la personaj. “Viggo are o înfăţişare de erou, iar personajul are ceva din Gatsby, ceea ce nu prea reiese din carte” spune Amini. “Mie îmi place foarte mult acest tip de bărbaţi: arătoşi, carismatici, frapanţi, care sunt predestinaţi să fie învinşi, într-un fel; Chester mi s-a părut a fi un astfel de personaj, deşi în carte el pare învins încă de la început”.

Oscar Isaac a fost următorul actor care s-a alăturat distribuţiei, în rolul lui Rydal Keener. El şi Amini mai lucraseră împreună la thrillerul regizat de Nicolas Winding Refn, Cursa, unde tânărul actor a jucat rolul iubitului latin al personajului interpretat de Carey Mulligan. Dar deşi Amini încerca să găsească actorul potrivit pentru a-l interpreta pe escrocul mărunt care devine, fără voia lui, complicele lui MacFarland, Isaac recunoaşte că nici prin gând nu i-a trecut că ar putea să ajungă să-l joace pe Rydal, atunci când a citit prima oară scenariul filmului, pe care Amini i l-a dat încă de pe când lucrau împreună la Cursa. Însă, atunci când fraţii Coen l-au ales pentru a juca rolul principal din cel mai recent film al lor, “Inside Llewyn Davis”, toate uşile s-au deschis pentru Isaac. “M-am întâlnit cu mulţi actori, dar nu mă gândeam decât că Oscar ar fi perfect pentru rol”, spune Amini. “Din fericire, fraţii Coen l-au cooptat mai întâi, ceea ce a făcut mai uşor pentru noi să îl alegem pentru rolul nostru. Cred că Oscar este un actor foarte bun. Are o anumită delicateţe. Atunci când faci prim-plan pe ochi, vezi inocenţă şi vulnerabilitate”. Ca şi în cazul lui Mortensen, venirea lui Isaac a modificat puţin felul în care Amini privea personajul, îndepărtându-l şi mai mult de “oamenii de aur” al lui F. Scott Fitzgerald, către o reprezentare ceva mai dură.

Piesa care a întregit puzzle-ul de actori a fost găsirea actriţei potrivite să o joace pe Colette, acesta fiind, totodată, şi cel mai greu rol de atribuit pentru că acesta a fost personajul care a suferit cele mai multe transformări în trecerea de la carte la film. “În carte Colette este foarte diferită” spune Amini. “Este aproape o nimfomană, nu prea educată; ea îi face avansuri evidente lui Rydal şi este mai degrabă un pion, neştiutoare cu privire la tot ce pe se petrece pe parcursul poveştii”. Deşi iniţial se gândea la o altă actriţă, atunci când Dunst şi-a arătat interesul în a interpreta acest rol, Amini a fost de acord să se întâlnească cu ea şi a fost imediat fermecat, stabilind că ea era cea pe care o dorea pentru rolul lui Colette. “Kirsten aduce în mod automat inteligenţă şi sofisticare oricărui rol pe care îl interpretează”, spune el. “Cu cât mai gândeam mai mult, mi-am dat seama că ea oferă mai multă mai multă profunzime personajului şi îl face tri-dimensional. Toate cele trei dimensiuni sunt inspirate din carte, dar sunt diferite. În film ea este mult mai conştientă de tot ce se petrece în jurul ei”. Producătorii au reuşit să o coopteze pe actriţă, care tocmai primise premiul pentru Cea Mai Bună Actriţă în cadrul festivalului de film de la Cannes, pentru filmului lui Lars Von Trier, Melancolia.